گسترش فساد اخلاقی و سوء استفاده مالی

گروه اجتماعی- یک آسیب شناس اجتماعی با بیان این مطلب گفت: سایت ها و گروه های همسریابی تنها با هدف تخریب فرهنگ فعالیت می کنند و فعالیت این گروه های مجازی هیچ گونه مبنای علمی ندارد.

به گزارش افکارنیوز، دکتر مجید ابهری تصریح کرد: بررسی وضعیت اعضای آسیب دیده این سایت ها نشان می دهد که این افراد علاوه بر از دست دادن مبالغی برای عضویت و ... گاهی اوقات مجبور به برقراری  روابط نامشروع و خارج از عرف شده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به گسترش تکنولوژی بسیاری از جوانان ساعات طولانی از روز را در دنیای مجازی صرف می کنند و ترجیح می دهند دوستان و حتی شریک زندگی خود را در این دنیا بیابند در نتیجه به شیوه های سنتی انتخاب همسر و از طریق خانواده هیچ اعتقادی ندارند.

وی تاکید کرد: مدیران این سایت ها و گروه ها هدفی جز کسب درآمد بیشتر در قالب آشنا کردن جوانان متقاضی ازدواج با هم و رواج بی بند باری ندارند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: این سایت‌ها و گروه ها با هدف جذب پول بیشتر فعالیت خود را آغاز کرده اند و ترجیح می دهند زیر نظارت هیچ سازمان یا نهاد دولتی و غیر دولتی قرار نداشته باشند زیرا این کار با اهداف آنها در تضاد است بنابراین زیر نظارت قرار نداشتن بهترین وضعیت برای ادامه حیات آنهاست.

ابهری گفت: مدیران این سایت‌ها به راحتی ‌اطلاعات شخصی و عکس‌های زنان متقاضی ازدواج دائم و یا موقت را در اختیار مردان قرار می دهند و با این کار بستر بروز خطرات و سوء استفاده های فراوان را برای این عده فراهم می کنند .

این رفتار‌شناس اجتماعی گفت: نظارت بر نحوه فعالیت سایت‌ها و گروه ها برعهده وزارت ورزش و جوانان بنابراین برای ساماندهی وضعیت ازدواج جوانان باید برنامه ریزی های علمی و کارشناسی شده انجام دهد بنابراین بررسی صلاحیت مدیران سایت ها و گروه ها برعهده این وزارتخانه بوده و پس از احراز صلاحیت این افراد باید نسبت به ارائه مجوز و ... به آنها اقدام شود.

 ابهری در پایان خاطر نشان کرد: مسوولان دولتی و سازمان ها و ... باید بر نحوه عملکرد این سایت ها و گروه ها نظارت جدی داشته باشند زیرا این گروه های مجازی تاثیر فراوانی بر آینده جوانان دارند.