به گزارش افکارنیوز، حسن پسنديده در تشريح مصوبات كارگروه جلسه كارگروه كاهش آلودگي هواي شهر كرج در گفتوگو با ايسنا، افزود: بر اساس يكي از مصوبات اين جلسه سازمان راه و شهرسازي استان البرز موظف شد تا پايان برنامه پنجم توسعه نسبت به ارايه و اجراي طرح دو طبقه كردن اتوبان تهران ـ كرج از مبادي ورودي تا خروجي شهر كرج اقدام كند.

وی با اشاره به این که شهرداری کلانشهر کرج نیز موظف شد نسبت به اجرای طرح توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و … اقدام کند افزود: همچنین مقرر شد شهرداری کرج نسبت به بکارگیری روش‌های نوین مدیریت در حمل و نقل انبوه‌بر از جمله شامانه اتوبوس‌های تندرو(BRT) اقدام کند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز ایجاد پارک‌سواربرای ارایه خدمات حمل و نقل عمومی در ورودی‌های شهر کرج و مناطق دارای ترافیک را از دیگر وظایف شهرداری کرج در جهت کاهش بار میزان ترافیک و متعاقبا کاهش آلودگی هوا عنوان و تاکید کرد: در عین حال مقرر شد شهرداری کرج نسبت به احداثمونوریل در حدفاصل میدان شهید سلطانی – میدان امام حسین(ع) - بلوار شورا – بلوار کاج - میدان نبوت – باغستان اقدام کند.

وی با اشاره به این که بر اساس یکی دیگر از مفاد مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر کرج قرار شد تسهیلات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای احداثمسیرهای ویژه دوچرخه و پیاده در پارک‌ها و فضای سبز فراهم شود افزود: در عین حال در این جلسه اجرای طرح‌های جامع حمل و نقل غیرموتوری شامل ایجاد جایگاه‌های ویژه کرایه و توقفگاه‌های دوچرخه در نزدیکترین محل به مراکز جمعتی و آموزشی با تسهیلات تشویقی و مشارکت بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان البرز یکی از مشکلات زیست‌محیطی استان البرز را آلودگی واحدهای صنعتی دانست و به ایسنا گفت: بر این اساس شرکت گاز استان موظف شد نسبت به تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه منتظر قائم و همچنین تامین سوخت گاز واحدهای تولیدی و صنعتی تا پایان سال ۹۱ اقدام کند.

وي از ايجاد محدوههاي ترافيكي در سطج شهر كرج خبر داد و گفت: بر اين اساس محدودههاي ويژه ترافيكي بزودي در كرج مانند تهران ايجاد شده و تردد در آنها تنها با مجوز امكانپذير خواهد بود.