به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، اوایل سال ۹۰ با مراجعه فردی به دادسرای ناحیه ۱۴ تهران و طرح شکایت در خصوص کلاهبرداری ۸۰ میلیون تومانی ، پرونده ای در این دادسرا با موضوع "کلاهبرداری و جعل " تشکیل شد .

با تشکل پرونده مقدماتی و به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۴ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، مالباخته پس از مراجعه به پایگاه ششم به کارآگاهان گفت: چندی پیش از طریق تعدادی از دوستان خود در بازار تهران، با شرکتی تحت عنوان … که در زمینه پخش مواد بهداشتی و آرایشی فعالیت دارد، آشنا شدم. پس از گذشت مدتی و با توجه به اعتمادی که بین من و یکی از اعضای شرکت به نام علی ایجاد شده بود، به پیشنهاد وی قبول کردم تا در این شرکت سرمایه گذاری کنم.

به همین علت من نیز مبلغ ۸۰ میلیون تومان در این شرکت سرمایه گذاری کردم اما پس از مدت کوتاهی از این سرمایه گذاری، ناگهان تماس های تلفنی و ارتباط کاری من با علی قطع شد و زمانیکه به شرکت مراجعه کردم متوجه شدم که او مدتی پس از گرفتن مبلغ ۸۰ میلیون تومان، ناپدید شده است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از پرونده، کارآگاهان پایگاه ششم با مراجعه به شرکت پخش محصولات بهداشتی و آرایشی متوجه شدند که چندی پیش مدیرعامل شرکت فوت کرده و پس از مرگ مدیرعامل، یکی از اعضای شرکت - علی - به صورت غیر قانونی اقدام به نقد کردن غیرمجاز چک ها و برداشت وجوه بانکی متعلق به شرکت کرده است.

کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه رسیدگی به این پرونده، به بررسی اسناد و مدارک شناسایی به دست آمده از متهم در داخل شرکت پرداخته و در تحقیقات خود دریافتند که هویت علی متعلق به شخص دیگری است که متهم تحت تعقیب آنها با سوء استفاده از هویت علی اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرقانونی از حساب های شرکت کرده است. با شناسایی علی و انجام تحقیقات از این فرد نیز مشخص شد که چند ماه پیش اسناد و مدارک شناسایی متعلق به وی در منطقه کن سرقت شده است.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی - رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ - در ادامه اعلام این خبر با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم گفت: با توجه به متواری بودن متهم و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی از سوی او، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۴ تهران صادر شده است.

به همین خاطر از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی از مخفیگاه و یا محل های تردد وی دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۷۹۶۶ در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

همچنین از سایر شکات و مالباختگان احتمالی نیز در خواست می شود تا برای طرح شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی واقع در خیابان پیروزی میدان نبرد خیابان نبرد شمالی کوچه شهید بیدی مراجعه کنند.