به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، مطابق نقشه های پیش یابی، در روز سه شنبه با وجود جریان های سطحی از سمت جنوب شرق کشور در غالب نقاط در نواحی مرکزی، دامنه های زاگرس و البرز، شمال شرق و شرق کشور به صورت پراکنده در شمال غرب در بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد وبرق پیش بینی می شود.

از بعدازظهر روز چهارشنبه با ورود یک سامانه دیگر از غرب، بارش باران و رگبار و رعد و برق در جنوب غرب، غرب و سپس مرکز، دامنه های البرزو سواحل شمالی کشور پیش بینی می شود.

شدت باران سامانه مذکور در بعداز ظهر چهارشنبه و پنجشنبه در دامنه های زاگرس در استان های کرمانشاه، لرستان، چهار و محال، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و شمال خوزستان خواهد بود.
از امروز سه شنبه تا روز پنج شنبه به تناوب در استانهای لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و سپس علاوه بر مناطق فوق در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی با رعدوبرق، وزش باد و احتمالاً تگرگ پیش بینی می شود.

شدت بارش در روز سه شنبه در زاگرس مرکزی و در روز پنج شنبه در استانهای واقع در غرب و جنوب غرب است.

از امروز در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان سرعت وزش باد افزایش می یابد و سبب ایجاد گردوخاک در این مناطق می شود و پیش بینی می شود که این شرایط در صبح چهارشنبه نیز در این مناطق ادامه یابد.

در روز چهارشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد، ابتدا در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و سپس در استانهای لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد ، فارس و بوشهر گردوخاک و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.