رأی مثبت شورای شهری‌ها به تأسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی در پایتخت

یک فوریت تأسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی در تهران در صحن امروز شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورا نظرات‌شان را در این زمینه مطرح کردند.

صفا صبوری‌دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره یک فوریت تأسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی اظهار داشت: خوشبختانه در دو سال اخیر عملکردها به صورتی بوده که خطر سیل از تهران رفع شده اما از آنجایی که این موضوع متولی ندارد اگر هر اتفاقی بیفتد همه سازمان‌ها فرافکنی می‌کنند و باید به دنبال مقصر بگردیم بنابر این تصویب این یک فوریت لازم است.

وی افزود: در دهه 70 شهرداری تهران درصدد بود که 250 میلیون دلار از بانک جهانی وام بگیرد و به همین دلیل شرکت خاکریز آب را تأسیس کرد اما این شرکت در طول زمان گسترده و وظایف زیادی از سوی شهرداری به آن واگذار شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این شرکت در حال حاضر فعالیت تجاری ندارد ولی از آنجایی که به هر حال اسمش شرکت است ما گرفتار کارهای مالیاتی شده‌ایم در حالی که سودی از این شرکت نداشته‌ایم.

صبوری ‌دیلمی خاطرنشان کرد: با تأسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی شهر تهران می‌توان تمامی اقدامات موازی را حذف کرد که باعث کوچک شدن و منظم شدن ساختار شهرداری می‌شود و به نظرم این مسأله بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: طراحی و ساخت سازه با توجه به مسائل زیست‌محیطی و نگهداری کانال‌ها از جمله وظایفی است که این سازمان می‌تواند انجام دهد، برخی از کانال‌ها در دوره پهلوی اول ساخته شده و اکنون مستهلک شده و نیاز به بازسازی دارد.

سرانجام اعضای شورای شهر تهران به یک فویت لایحه تأسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی پایتخت رأی مثبت دادند.