حسين مهاجران در گفتوگو با ايسنا با اعلام اين خبر اطهار داشت: از ۱۰ روز آينده گوجه فرنگي زير هزار تومان در ميدان ميوه و ترهبار به فروش رسيده و در مغازهها تا ۱۳۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: این گوجه‌ها از جیرفت وارد و به میزان وسیعی عرضه خواهد شد.

مهاجران گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان‌های میوه‌و تره‌بار ۲۹۰۰ تومان است که در مغازه‌ها تا سقف ۴۰۰۰ تومان هم به فروش می‌رسد.

مدیرکل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به تازگی گفته که با توجه به قیمت تولید و احتساب هزینه حمل و نقل قیمت گوجه‌فرنگی در بازار مصرف باید حداکثر هزار تومان باشد و فروش آن را به نرخ ۳۵۰۰ تومانی وزارت صنعت، معدن و تجارت که مسئول بازار رسانی و تنظیم بازار است باید پاسخگو باشد.

اسماعیل عباس‌پور تولید گوجه‌فرنگی در کشور را بدون کمبود و مشکل دانسته و افزوده که هر کیلو گوجه‌فرنگی در استان هرمزگان از کشاورز ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان خریداری می‌شود که با احتساب ۱۰۰ تومان کرایه بار برای هر کیلو این محصول در بازار مصرف باید حدود هزار تومان باشد.

وي گراني اين محصول در بازار مصرف را نقص در سيستم بازار رساني عنوان و تصريح كرده كه دلالان از كنار محصولات كشاورزي سود بالايي ميبرند كه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول تنظيم بازار و شبكه بازار رساني بايد پاسخگو باشد.