تذکر جدی شورای شهر به حناچی

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران طی تذکری به شهرداری درباره لزوم حمایت هر چه بیشتر از معلولان اظهار داشت: به سهم خود از کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌هایی که در ادای حق در سطح شهر به معلولان داشته‌ایم عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم شاهد تحقق شهر دسترس‌پذیر در تهران برای ادای حق این افراد باشیم. 

وی افزود: محقق نشدن دسترسی‌پذیری شهر برای معلولان باعث شده تا این افراد از حق زندگی کامل برخوردار نشوند و هر چه میزان معلولیت جسمی و حرکتی این افراد بیشتر باشد،‌ مشکلات‌شان برای رفت و آمد در سطح شهر هم بیشتر می‌شود. 

وی ادامه داد: براساس ماده 4 قانون حمایت از حقوق معلولان ، شهرداری‌ها مکلف هستند صدور پروانه احداث، بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‌ها و اماکن با کاربری عمومی مانند مجتمع‌های مسکونی، اداری، درمانی و آموزشی را به رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری و اصلاحات پس از آن در مورد دسترسی‌پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری، مشروط کنند. 

وی گفت: اگر این موضوع در صدور پروانه های ساختمانی و پایان کار مورد توجه شهرداری قرار گیرد و شهرداری به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل کند بدون شک زمینه ساز بهبود و ارتقاء سطح دسترس پذیری معلولان در تهران خواهد شد.    

فراهانی بیان داشت: بنده برای بار دوم در اجرای بند 3 ماده 80قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره « لزوم توجه به اجرای ماده 4 قانون حمایت از حقوق معلولان در صدور پروانه و پایان کار ساختمان ها » به شهردار تهران تذکر می دهم، و انتظار دارم شهرداری بیش از پیش به مسأله دسترس پذیری شهر و خدمت به معلولان توجه نماید تا حق این عزیزان به شهر مطلوب تر و بهتر از گذشته ادا شود.

فراهانی خاطرنشان کرد: تهران هنگامی که برای همشهریان معلول دسترس پذیر شده باشد، آنگاه می توان گفت که شهری برای همه است تا این مهم اتفاق نیفتد تهران شهری برای همه نخواهد بود.