سرطان پستان در مردان کشنده‌تر است

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، در بزرگترین تحقیقی که تا به حال در مورد این بیماری در مردان انجام شده به طور میانگین زنان مبتلا به سرطان پستان ۲ سال بیشتر از مردان مبتلا عمر میکنند.

تحقیقات نشان داده که تومورهای مردان بزرگتر و پیشرفته‌تر بوده و احتمال سرایت آن به سایر نقاط بدن هم بیشتر است. به طور میانگین مردان در ۶۳ سالگی و زنان در ۵۹ سالگی بیماری خود را شناسایی کرده‌اند.

دکتر جان گریف، جراح سرطان پستان در اوکلند کالیفرنیا می گوید: اکثر مردان نمی‌دانند که آنها نیز سرطان پستان می‌گیرند و جالب اینکه برخی پزشکان نیز در همین ورطه هستند و در نتیجه اغلب نشانه‌های بیماری را نادیده می گیرند.

جامعه سرطان آمریکا تخیمن زده که یک مرد از هر هزار مرد ممکن است به سرطان پستان دچار شود که این آمار در میزان زنان یک نفر در هر ۸ نفر است. در مقابل یک مرد از هر ۶ مرد ممکن است به سرطان پروستات دچار شود.

به نوشته آسوشیتدپرس تحقیقات بر روی داده های ۱۰ ساله ملی در مورد سرطان پستان از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ انجام شده که در آن به طور کلی ۱۳ هزار و ۴۵۷ بیمار مرد در برابر ۱.۴ میلیون زن شناسایی شده‌اند.

مردان مبتلا به طور میانگین ۸ سال پس از ابتلا زنده مانده‌اند که این میزان در میان زنان بیشتر از ۱۰ سال بوده است.

یکی از یافتههای دیگر این بوده که تومورهای پستان در مردان از نظر بیولوژیکی متفاوت با زنان بوده است. علت ابتلای مردان به این سرطان به درستی مشخص نیست اما برخی عواملی که احتمال آن در زنان را زیاد میکنند مانند کهولت سن، جهش های ژنتیکی و سابقه خانوادگی و نوشیدن سنگین مشروبات الکلی در آن نقش دارند.