بازگشت ۱۰۰ نفر از اهالی گرمخانه‌ها به کانون خانواده

محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آیین آغاز ویژه برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ که صبح امروز در برج میلاد برگزار شد اظهار کرد‌: با همراهی مردم تهران، امروز حال شهر بهتر شده و در فضایی که امیدواری به آینده وجود دارد این مراسم برگزار شده است.

وی با اشاره به رویداد تهران ۱۴۰۰ گفت: این رویداد از ایده تهران شهری برای همه گرفته شده و با اصولی همراه است که بر اساس گفت و گو‌ها تدوین شده اند.

جوادی یگانه با اشاره به این اصول گفت: اصل اول مسئله عدالت در شهر است مردم شهر سومین خواسته خود را کم کردن فاصله زیاد میان جنوب و شمال شهر اعلام کرده‌اند و تلاش می‌شود که عدالت برقرار شود همچنین خدمات دهی بیشتر به بانوان، سالمندان و کودکان و افراد دارای معلولیت تاکید می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: ایجاد زمینه برای دیده شدن، مشارکت برابر، ایجاد نشاط و احساس کارآمدی، بازآفرینی نقش مردم و مفهوم شهروندی از دیگر اصول است.

جوادی یگانه گفت: تنوع قومیتی و حضور مهاجران، یک فرصت و اصل است و تهران به عنوان شهری دوست‌دار همه دیده می‌شود افراد در شهر باید تشخص و شأن داشته باشند تا بتوانند رویای خود را در شهر دنبال کنند.

وی اظهار کرد: در نظرسنجی ابتدای آذر ماه که شهرداری انجام داد یک سوم مردم احساس می‌کردند که وضع شان بهتر خواهد شد، زمانی که فرد رویا داشته باشد، مسئولیتش برای تحقق رویا هم وجود دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: یکی از بخش‌های کمتر دیده شهر تهران محرومان و افراد بی سرپناه هستند باید بپذیریم که محرومان هم دارای حق در شهر هستند اگر رویایمان تحقق یابد آن زمان تهران شهری می‌شد که هر بی سرپناهی جایی برای خواب داشته باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۰ نفر از افرادی که به گرمخانه‌ها می‌آمدند به خانواده‌های خود برگشتند ایجاد زنجیره رویا داشتن، مسئولیت اجتماعی و عمل جمعی چیزی است که آن را دنبال می‌کنیم.

جوادی یگانه اظهار کرد: خیابان ولی عصر در برنامه‌هایی که برای رویداد ۱۴۰۰ انجام می‌شود نقش محوری دارد کوچه دوستی و فاز دوم برج میلاد به عنوان بام فرهنگ و هنر هم در این رویداد‌ها اجرا خواهند شد.