سهم ۴۰ درصدی حوادث ترافیکی از ماموریت‌های اورژانس

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور  اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از ماموریت‌های اورژانس در کشور مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای در برخی از ایام سال است که بسیاری از این حادثه‌ها قابل پیشگیری هستند.

او با اشاره به اینکه ساختار اورژانس به طور کامل مهندسی شده طراحی شده است، ادامه داد: یکی از مواردی که باعث بروز سوانح ترافیکی در کشور می‌شود استاندارد نبودن برخی از جاده‌ها است.

سخنگوی اورژانس کشور بیان کرد: باید قوانین سختگیرانه تری برای رانندگی افرادی که رفتار‌های پرخطر ترافیکی دارند اعمال شود، زیرا انجام این اقدامات در رانندگی باعث افزایش میزان تصادفات و مصدومیت‌های ناشی از سوانح ترافیکی خواهد شد.

خالدی تاکید کرد: به طور معمول سالمندان و افرادی که دارو های خاص مصرف می‌کنند واکنش کند تری در زمان وقوع حادثه دارند که باید آموزش‌های لازم به چنین افرادی برای رانندگی در شهر و جاده‌های کشور داده شود. یکی از موضوعات مهم ارتقای دانش رانندگان  در زمینه رانندگی در جاده‌های مختلف با شرایط جوی متفاوت است.

استفاده از موتورلانس برای غلبه بر ترافیک

او گفت: در حال حاضر آموزش فوریت‌های پزشکی به مردم یکی از امور لازم و ضروری است، زیرا در هنگام وقوع حادثه ترافیکی اطرافیان فرد مصدوم زود‌تر از پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی می‌توانند اقدامات اولیه پزشکی را انجام دهند.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: هم اکنون زمان رسیدن اورژانس بر بالین مصدومان در جاده‌ها زیر ۱۴ دقیقه و در شهر‌ها کم‌تر از هشت دقیقه است. یکی از مشکلات اورژانس مبلمان شهری و ترافیک در کلانشهر‌ها است. البته برای غلبه بر ترافیک از موتورلانس استفاده می‌شود.