انتقال مراکز کاهش آسیب از مناطق شوش و هرندی

سید مالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران  درباره انتقال مراکز کاهش آسیب از مناطق شوش و هرندی، اظهار کرد: به طور کلی، سیاستی که شهرداری تهران درمورد افراد بی سرپناه اعمال کرده این است که  فردی در کلانشهر تهران بی سرپناه و گرسنه نباشد، شرایط و جنسیت هم مهم نیست.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد:گرمخانه‌ها یا مراکز کاهش آسیب اگر نزدیک تجمع افراد بی سرپناه یا پاتوق‌ها نباشد، با استقبال زیادی روبه رو نخواهد شد. در شرق تهران یک گرمخانه راه اندازی کردیم چراکه افرادی که دارای اعتیاد بودند و سرپناه نداشتند حاضر نبودند با گشت‌های ما به مرکز غرب تهران بروند.

حسینی با بیان اینکه برخی از افراد دست‌فروش‌ و زباله گرد هستند و در محدوده خاصی کار میکنند و حاضر به ترک آن منطقه نیستند، افزود: تجربه ما این را ثابت کرده است، معمولا اگر میخواهید به این افراد خدمت دهید، باید مراکز خدمت رسانی و کاهش آسیب را در دسترس این افراد قرار دهید.

وی بیان کرد: اما صحبت بر این است که استقرار گرمخانه و dic در مناطقی که درگیر آسیب است خودش باعث ایجاد اسیب نمی‌شود. این موضوع نیاز به پژوهش زیادی دارد که اگر این مراکز از این مناطق خارج شوند آسیب باقی می‌ماند یا خیر. درواقع اگر این مراکز را از پاتوق‌ها جمع کنیم اگر آسیب توسعه پیدا نکند کاهش هم پیدا نخواهد کرد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: درحال حاضر با دانشگاه علوم پزشکی توافق خوبی داشتیم تا در گرمخانه‌ها، مراکز dic هم راه اندازی کنیم.