تذکر جدی شورای شهر به حناچی

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره اجرای پروژه‌های توسعه محلی بر اساس نظر شورایاران محلات ضمن تذکر به حناچی اظهار داشت: یکی از انتظارات مردم از شورای شهر تلاش در مسیر بهبود کیفیت زندگی و ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در امور محلات شهر است.

وی بیان داشت:‌شورای پنجم با درک این مسأله تلاش کرد تا گام‌هایی در مسیر بودجه‌ریزی مشارکتی و ارتقاء نقش مردم در بودجه‌ریزی را در نظر گیرد و در این مسیر تبصره 35 بودجه سال 99 شهرداری با رأی اعضای شورا به تصویب رسید.

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس این تبصره شهرداری مکلف شد حداکثر تا پایان خرداد فهرست پروژه‌های اجرایی هر محله را با اخذ نظر مشورتی شورایاران تعیین کند ولی علیرغم پایان مهلت مقرر اقدامی صورت نگرفت و این موضوع یکی از گلایه‌های به حق شورایاران است.

فراهانی با تأکید بر لزوم توجه به تسریع پروژه‌های محله‌محور با مشورت شورایاران گفت:‌تحقق تهران شهری برای همه با عمل و میدان دادن به شهروندان جهت مشارکت در اداره شهر معنا پیدا می‌کند. بر همین اساس از حناچی انتظار داریم در مدت زمان باقیمانده این دوره شهرداری جهت اصلاح رویه غلط بی‌توجهی به شورایاران اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد نقش‌آ‌فرینی جدی شورایاری‌ها در تعریف پروژه‌های توسعه محلی برای بودجه سال 1400 باشیم.