به گزارش افکار نیوز ،دكتر شيوا مرتضايي در گفت وگو با ایسنا، گفت: هرگز خود را از غذاهایی که بیشترین ارزش غذایی را دارند محروم نكنيد. همچنين مواد غذایی اگر با هم مصرف شوند هم مشکل سازهستند و هم ارزش غذایی خود را از دست میدهند و باید از مصرف آنها اجتناب کرد به عنوان مثال مصرف عسل با خربزه و زرد آلو با ماست احتمال مرگ دارد.

وی اظهار داشت: مصرف خیار با غذاهای چرب و گوشتی ارزش غذا را کاهش می‌دهد و ممکن است به خاطر وجود عوامل دیگر و یا مستعد بودن افراد باعثمسمومیت غذایی یا بیماری شود.

این متخصص تغذیه گفت: غذاهای داغ که مصرف آنها باعثضعف و کم حوصلگی می‌شود اگر درمان نشود منشأ بیماری و باعثعصبانیت می‌شود. همچنین نوشیدن آب بین غذا باعثاختلال درهضم و باعثایجاد زخم معده در فرد می‌شود.

دکتر مرتضایی در پایان توصیه کرد: مصرف ماست با غذاهای گوشتی و مانند آن علاوه بر دیگر حسنات آن مانند جلوگیری از پوکی استخوان، تقویت نور چشم، برطرف کردن بوی دهان و… برای هضم غذا هم مؤثر است ولی باعثمی شود آهن غذا را کاهش داده و یا خنثی کند، لذا کسانی که مبتلا به کم خونی هستند باید با غذاهایی که دارای آهن کمتری هستند، یا اصلاً استفاده نشود، یا حداقل دو ساعت بعد از غذای دارای آهن و یا با غذاهایی باشد که آهن زیادی ندارند.