رسولی: افزایش نرخ عوارض طرح ترافیک 10 درصد کمتر از نرخ تورم است

سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره لایحه عوارض طرح ترافیک اظهار داشت: نرخ تورم در دی امسال 38.5 درصد است و پیش‌بینی می‌شود نرخ تورم سالیانه در سال جاری نسبت به سال قبل بالای 40 درصد افزایش داشته باشد و در سال 1400 نیز این تورم ادامه یابد.

وی افزود: هزینه اداره تهران بیش از 60 درصد افزایش پیدا کرده و این در حالی است تحقق درآمدهای شهرداری به 70 درصد هم نرسیده و دولت هم از پرداخت حقوق شهرداری جلوگیری می‌کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سهم شهرداری تهران از جرایم راهنمایی و رانندگی بیش از 2 هزار میلیارد تومان در خزانه دولت است و شهرداری این مبلغ را طلبکار است. از طرفی حتی یک دستگاه اتوبوس به تهران داده نشده و امسال در نوسازی سالیانه 10 هزار تاکسی فرسوده نتوانسته‌ایم خوب عمل کنیم.

رسولی تصریح کرد: عوارض طرح ترافیک را می‌خواهیم 25 درصد افزایش دهیم که این مبلغ حداقل 10 درصد کمتر از نرخ تورم است و برای کسانی است که خودرو دارند و می‌خواهند طرح ترافیک بخرند که این قضیه به هیچ عنوان ربطی به مستضعفان و موضوع عدالت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر 110 هزار نفر می‌خواهند طرح ترافیک بگیرند و وارد محدوده شوند بنابراین هر کسی که خدمات بیشتر می‌خواهد باید هزینه آن را بپردازد.