به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حسن فریبرزی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی بخش آبپخش اظهار داشت: توجه به بخش کشاورزی از ضروریات و نیازهای اساسی بخش آبپخش است که در این زمینه باید براساس نیازسنجی عمل کنیم.

نماینده شوراهای اسلامی بخش آبپخش در امور باغداران و کشاورزان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت ۸۰ درصد مردم بخش آبپخش در حوزه باغداری و تولید خرما، توجه به این فعالیت‌های مربوط به نخلداران در بخش آبپخش از اهمیتی بالا برخوردار است که مسئولان در برنامه‌های خویش به آن توجه داشته‌اند.

فریبرزی با اشاره به تولید بیش از نیمی از خرمای شهرستان دشتستان در بخش آبپخش اذعان داشت: در حال حاضر بزرگ‌ترین باغات خرمای استان و شهرستان در آبپخش قرار دارد و از همین رو برنامه‌ریزی برای توسعه و بهبود کشاورزی و به ویژه نخلداری در این منطقه باید جدی‌تر باشد.

وی اضافه کرد: در بخش آبپخش تعامل بسیار خوب مسئولان و باغداران در یک‌سال اخیر در آشنایی مدیران و مسئولان اجرایی با مشکلات و نیازهای اساسی حوزه کشاورزی در بخش آبپخش تاثیر بسزایی داشته و به همین منظور باید با تمام توان در رفع این مشکلات کوشا باشند.

این مسئول بیان داشت: در حوزه کشاورزی و نخلداری آبپخش نیازهای گسترده‌ای وجود دارد که در نشست‌های هم‌اندیشی کشاورزان و مسئولان و همچنین مکاتبات و مذاکرات فراوانی که با مسئولان و مدیران داشته‌ایم ایشان را در جریان نیاز‌ها و خواسته‌های نخلداران این منطقه گذاشته‌ایم.

نماینده شوراهای اسلامی بخش آبپخش در امور باغداران و کشاورزان عنوان کرد: مشکل بازار فروش محصولات تولیدی کشاورزان از اساسی‌ترین مشکلات کشاورزان است که هرسال در ماه‌های قبل از برداشت محصولات تولیدی بر آن تاکید می‌شود ولی تا کنون وضعیتی مطلوب بر آن حاکم نشده است.

فریبرزی ابراز داشت: عدم توانایی کشاورزان در نگهداری محصولات کشاورزی سبب شده که ایشان به اجبار تولیدات یک‌ساله خود که با زحمت و تلاش فراوان به دست آورده‌اند را در اختیار دلالان و واسطه‌گران بازار خرما قرار دهند.

وی اضافه کرد: ایجاد صنایع تبدیل و بسته‌بندی خرما از مسائل مهمی است که در بهبود وضعیت بازار خرما اثرگذار است و شورای اسلامی شهر آبپخش و کشاورزان آبپخشی در یک‌سال گذشته در نشست‌های متعدد بر این مهم تاکید داشته‌اند.

نماینده شوراهای اسلامی بخش آبپخش در امور باغداران متذکر شد: آغاز فعالیت شرکت تعاونی بسته‌بندی خرمای آبپخش که چندین سال است بنا بر دلایلی شاهد تعطیلی آن هستیم از مسائل مهمی است که در بهبود وضعیت بازار خرمای آبپخش و رفع نیاز کشاورزان اثراتی فراوان خواهد داشت.

علی یزدانی، یکی از باغداران آبپخشی نیز در این ارتباط بیان داشت: فعالیت‌های شورای اسلامی شهر آبپخش در سال‌های اخیر در رفع مشکلات باغداران ستودنی است اما مهم‌ترین خواسته ما کشاورزان حصول نتیجه از این فعالیت‌ها است که تا کنون نتیجه مطلوب عایدمان نشده است.

یزدانی تاکید کرد: جای بسی تاسف است، زیرا محصول خرما تا زمانی که در دست کشاورزان و باغداران است هیچ ارزش و بهایی ندارد اما به محض آنکه در دست تجار و واسطهگران قرار میگیرد ارزش آن دو چندان میشود.