افکارنیوز:وزارت رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد: سرپرستان خانوار در استان های چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان ، کرمان، همدان و یزد از امروز به مدت یک هفته می توانند شماره کارت یا حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه نقدی در سامانه www.refahi.ir ثبت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، این اقدام مشمول آن دسته از سرپرستان خانوار می‌شود که پیش از این، فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پرکرده اند و تمایل به دریافت یارانه نقدی دارند.
از ۲۵ مرداد ماه هم خانوارهای سه استان «تهران»، «قم» و «قزوین» می‌توانند برای دریافت یارانه‌ نقدی شماره حساب خود را در سامانه www. refahi. ir ثبت کنند.
تاکنون ۸۰ درصد سرپرستان خانوار ۲۱ استان که پیش از این فراخوان اعلام شماره حساب آنها اعلام شده بود، با ثبت اطلاعات حساب خود، تمایلشان را برای دریافت یارانه اعلام کرده اند.
پیش از این، سرپرستان خانوار استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، فارس، لرستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان برای ثبت اطلاعات حساب خود دعوت شده بودند.
بر اساس این گزارش، نمایندگانی از وزارت رفاه و تامین اجتماعی در مدت زمان اجرای این طرح برای پاسخ به سوالات مردم در استانداری ها حاضر خواهند بود و به ابهامات، سوالات و مسایل احتمالی پاسخ خواهند داد.
همچنین هفته گذشته، مرکز ۲۴ ساعته پاسخگویی به سووالات هموطنان درباره فرایند اعلام شماره حساب سرپرست خانوار به منظور بهره مندی از یارانه ها راه اندازی شد.
شماره ۹۰۰۹۰۰۰۰۱۷ بدون نیاز به پیش شماره از طریق تلفن ثابت و شماره ۴۸۰۳۱۲۲۲-۰۲۱ از طریق تلفن ثابت و همراه آماده پاسخگویی شبانه روزی و رایگان به سووالات هموطنان در این زمینه است.
پیش از این، مرکز آمار ایران تلفن ۸۵۸۷ ۰۲۱ را برای پاسخگویی درباره فرم های اطلاعات اقتصادی خانوار اعلام کرده بود.