به گزارش گزارش افکارنیوز ، خبرگزاری فارس به نقل ازای پی نوشت: کتاب پایان نامهای برای احزاب یکی از ۸۰۰ جلد کتابی است که در سال ۱۷۳۴ به کتابخانه چارلستون اهدا شده است.

این کتاب توسط «جان مکنزی» دیپلمات آمریکایی در یکی سال‌های دهه ۱۷۳۰ به کتابخانه چارلستون اهدا شده و نام و خط این دیپلمات آمریکایی را در آن زمان در صفحه اول خود دارد.

این کتاب در کنار دیگر کتاب‌های این کتابخانه در سال ۱۷۴۸ درست ۵ سال پس از تالیف و انتشارش دست خوش یک آتش سوزی بزرگ در کتابخانه چارلستون شد. آتش سوزی به حدی بزرگ و وسیع بود که مجموعه بزرگی از کتاب‌های موجود در این کتابخانه از بین رفت اما خوشبختانه کتاب «پایان نامه‌ای برای احزاب سیاسی» به همراه چند کتاب دیگر از این آتش سوزی نجات پیدا کردند.

کتابهای باقی مانده از آتش سوزی به کتابخانه کالج چارلستون منتقل شدند اما کسی تصویر نمی‌کرد که میان این کتاب‌ها که برخی از آن‌ها جلدهای سوخته و کاغذهای سوخته و آب گرفته داشتند کتابی مانند کتاب «پایان نامه‌ای برای احزاب سیاسی» وجود داشته باشد.

به اعتقاد کارشناسان کشف کتاب پایان نامهای برای احزاب سیاسی با امضای جان مکنزی دیپلمات آمریکایی میتواند فصلی جدید را در کالج چارلستون در کارولینای جنوبی ایجاد کند.