به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از دستگیری قاچاقچیان موادمخدر و کشف ۱۴۹ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدحسین اسکندری گفت: در اجرای طرح مبارزه با موادمخدر ماموران انتظامی شهرستان اقلید هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور های مواصلاتی این شهرستان، به یک دستگاه خودرو سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

وی تصریح کرد: هنگام بازرسی از این خودرو یک دستگاه خودرو پژو۴۰۵ بدون توجه به هشدارهای انتظامی و فرمان ایست ماموران مستقر در ایست بازرسی اقدام به فرار کرد که با سرعت عمل ماموران آن خودرو متوقف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۴۹کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف و خودرو نیز توقیف شد.

به گفته سرهنگ " اسکندری " در رابطه با این پرونده دو نفر قاچاقچی بنام های " ف – خ " و " الف – م " دستگیر و تحقیقات پلیس در این رابطه ادامه دارد.

دستگیری فرد کلاهبردار

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری فرد کلاهبرداری که با وعده های دورغین و اغفال یک دختر نوجوان به بهانه ازدواج از حساب پدر وی ۴۰۰ میلیون ریال برداشت کرده بود خبر داد.

سرهنگ " سید موسی حسینی " در تشریح این خبر گفت: شخصی با ارائه شکایتی به پلیس فتای استان فارس، مدعی شد که فردی مجهول الهویه از حساب وی نزدیک به ۴۰۰ میلیون ریال از طریق اینترنت برداشت وخرید اینترنتی انجام داده و خواستار پیگیری این موضوع از سوی پلیس شد.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده‌تشکیل و در دستور پلیس فتا قرارگرفت و کارشناسان نیروی انتظامی با اقدامات فنی، اطلاعاتی و عملیاتی تلاش خود را برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده آغاز کردند.

رییس پلیس فتای فارس اظهار کرد: در تلاش اطلاعاتی کارشناسان پلیس، تراکنش حساب شاکی، نحوه برداشت و هزینه کردن مبلغ مورد ادعا بررسی و مشخص شد مبلغ فوق در چهار مرحله انتقال داده شده است.

سرهنگ حسینی ادامه داد: در همین راستا و پس از انجام بررسیهای فنی، مشخصات یکی از مکانهایی که از آنجا مبلغ ۲۷۷ میلیون ریال انتقال داده شده شناسایی شد و پلیس موفق شد چهره این فرد را برای شناسایی توسط شاکی به دست بیاورد.

وی بیان کرد: پس از مشاهده تصاویر توسط شاکی و اعضای خانواده ی وی، در یک بازجویی فنی از دختر شاکی، متهم شناسایی شد و اظهار داشت حدود دو سال پیش با شخصی به نام " مهران – ر " آشنا و پس از گذشت چند ماه به شدت به وی علاقه مند شدم به طوریکه هر خواسته ای مالی که از من داشت برایش فراهم می کردم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی فارس افزود: دختر شاکی در ادامه بیان داشت که " مهران " در ابتدا با دادن وعده های دروغین از جمله ازدواج من را اغفال می کرد و هرروز به بهانه های مختلفی زمان خواستگاری را عقب می انداخت، با توجه به اتفاقاتی که در این مدت رخ داد متوجه شدم که " مهران " قصد ازدواج با من را ندارد و فقط از من سوء استفاده می کند.

سرهنگ حسینی گفت: دختر شاکی مدعی شد این موضوعات به حدی شدت گرفت که مهران برای رسیدن به خواسته های خودش مرا از طریق اینترنت وپیامک تهدید می کردو خواب وخوراک را از من گرفته بود، با توجه به ارتباط نزدیکی که مهران با من برقرار کرده بود با تهدیدبه اسید پاشی وافشاء ارتباط با من رمزاول حساب را از من گرفت و خودش رمز دوم را نیز فعال کرد.

وی اظهار کرد: با اظهارات دختر شاکی و پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم دستگیر و با انجام تحقیقات فنی و ارائه‌ ‌مستندات لازم از طرف کارشناسان پلیس فتا این کلاهبرداری از وی کشف شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی فارس بیان کرد: پرونده به همراه متهم به دادسرا اعزام که با قرار متهم با قرار یک میلیارد ریالی روانه زندان شد.

به گفته وی این پرونده همچنان در حال رسیدگی و پلیس به دنبال مشخص کردن زوایای دیگر پرونده است.