مرحله جدیدبرخورد با تخلفات شبانه

به گزارش افکارنیوز ، سردار حسين رحيمي روز يكشنبه در گفتوگو با ايسنا، با اشاره به آغاز مرحله جديد برخورد با تخلفات شبانه در بزرگراههاي تهران افزود: در روز اول اجراي اين طرح حدود ۱۷۰ دستگاه خودروي متخلفان توقيف و روانه پاركينگها شدند كه اين روند با اجراي طرح ضربتي روند نزولي است.




سردار حسین رحیمی


وی اجرای این طرح را یکی از مطالبات اصلی رانندگان تهرانی عنوان کرد و گفت: بسیاری از شهروندان از رانندگی این افراد که بزرگراه‌های پایتخت را به پیست رالی خود تبدیل کرده بودند گلایه دارند.

رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: این دسته از رانندگان علاوه بر خود، ‌ موجب وارد آمدن خسارت به سایر رانندگان قانونمند تهران می‌شوند و اکثر آنها به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز و انجام حرکت‌های آکروبات و مارپیچ در بزرگراه‌ها موجبات تصادف سایر خودروهای عبوری را فراهم کرده و خود نیزاز صحنه حادثه می‌گریزند.



برخورد شبانه با ۵ هزار راننده متخلف در بزرگراه‌های پایتخت


وی افزود: آمارها نشان می دهد هم‌اکنون روزانه با حدود ۵ هزار خودرو متخلف در طرح شبانه برخورد می‌شود که این برخوردها شامل اعمال قانون، توقیف و انتقال به پارکینگ و انجام تست سلامت روحی و روانی از رانندگان پرخطر است.

رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: بر اساس قانون خودرو رانندگان پرخطر که دو تخلف حادثه ساز همزمان شامل سرعت و سبقت غیر مجاز یا لایی‌کشی داشته باشند روانه پارکینگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه روند تخلفات شبانه رو به کاهش نهاده است به شکلی که میزان توقیف خودروها نسبت به روزهای اول اجرای این طرح کاهش نشان می‌دهد به ایسنا گفت: در عین حال پلیس تهران با شناسایی مناطق جدیدی که در آنها تخلفات شبانه انجام می‌شود تمرکز اجرای طرح‌های شبانه را به فراخور تخلفات تغییر می‌دهد.



آغاز مرحله جدید برخورد با تخلفات شبانه در بزرگراه‌های تهران


رییس پلیس راهور تهران از آغاز مرحله جدید برخورد با تخلفات شبانه در بزرگراه‌های تهران خبر داد و تاکید کرد: از شامگاه شنبه علاوه بر تیم‌های کنترلی پلیس بزرگراه‌ شامل گشت‌های محسوس و نامحسوس، دوربین‌های نظارتی نیز به کمک پلیس آمده و بدین ترتیب رانندگان متخلف به هیچ عنوان دیگر نمی‌توانند از چشم پلیس پنهان بمانند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح‌ برخورد با تخلفات شبانه اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز و لایی کشی در اتوبان‌های تهران همچنان ادامه خواهد داشت و پلیس با بکارگیری تمام امکانات خود با متخلفان برخورد می‌کند.



رانندگان پرخطر به تیم‌های تست سلامت معرفی می‌شوند


به گفته سردار رحیمی رانندگان متخلفی که تخلفات حادثه‌ساز داشته باشند ضمن برخورد به تیم‌های تست سلامت روحی و روانی نیز معرفی می‌شوند تا از آنها تست سلامت به عمل آید.

وی با تاکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد تعداد متخلفان حرفه‌ای پایتخت در مقایسه با رانندگان منضبط بسیار پایین است به ایسنا گفت: قطعا ماموران پلیس با این دسته از رانندگان برای حفظ جان سایر رانندگان و افزایش انضباط بخشی ترافیکی در معابر پایتخت به طور جدی برخورد خواهند کرد.

رييس پليس راهور تهران خاطرنشان كرد: پليس تدارك ويژهاي براي برخورد با تخلفات شبانه ديده است كه بزودي فاز جديد اجراي اين طرح با تمركز بر تخلفات ساير وسايط نقليه نيز در پايتخت به مرحله اجرا گذاشته ميشود.