هوشمندسازی تمام مدارس کشوردرآینده

به گزارش افکارنیوز ، یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس ، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۵۳ هزار مدرسه و مجتمع آموزشی در ۷۰ هزار فضای آموزشی در کشور وجود دارد که در مجموع حدود ۱۲۰ هزار واحد آموزشی دارای کد هستند به این معنی که برخی مدارس دو نوبته هستند.

وی ادامه داد: در بحثهوشمندسازی مدارس در فاز اول به سراغ مدارس مستقل و مجتمع‌ها رفتیم و هم‌اکنون توانسته‌ایم ۲۳ هزار مدرسه را به همت همه، حتی خبرنگاران هوشمندسازی کنیم زیرا نهضتی در هوشمندسازی مدارس ایجاد شده است و در حقیقت تا از تجهیزات هوشمندسازی استفاده نشود، این روند ارزشی ندارد.

نوری با بیان اینکه براساس هدفگذاری انجام شده هوشمندسازی مدارس تا ۴ سال دیگر به اتمام می‌رسد، افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید تمام مدارس کشور هوشمند شود که در سال اول توانستیم ۲۰ هزار مدرسه را هوشمندسازی کنیم و به نظر می‌آید با سرعتی که در پیش گرفته‌ایم، بتوانیم طی ۳ یا ۴ سال تمام مدارس را هوشمندسازی کنیم.

وی اضافه کرد: در بحثهوشمندسازی، در ابتدا تمام مدارس دارای تجهیزاتی می‌شوند و بعد به تدریج سطوح بالاتر هوشمندسازی اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش درخصوص آموزش معلمان در طرح هوشمندسازی مدارس گفت: جلسه‌ای با مسئولان مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش داشته‌ایم و سه دوره مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته را برای فرهنگیان پیش‌بینی کردیم که اولین دوره برگزار شد و امیدواریم تمام نیروهایی که در مدارس هوشمند حضور دارند طی یک فاصله زمانی این سه دوره را بگذرانند.

وی نوری افزود: اختصاص معاونت فناوری به مدارس، ایجاد کتاب کار و فناوری در پایه ششم ابتدایی و آموزش نیروی انسانی از مواردی است که نشان میدهد آموزش و پرورش نسبت به هوشمندسازی توجه ویژه دارد.