دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی به پرونده سنگ اندازی در تولید ایمپلنت ایرانی

کیانوش جهان پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در واکنش به گزارش صدا و سیما از سنگ اندازی‌ها در تولید ایمپلنت ایرانی در استان اصفهان اظهار کرد: در باتوجه به مواردی که در گزارش منتشر شد ما دستور عاجل وزیر بهداشت را در راستای سیاست‌های قبلی داشتیم که به طور مجدانه درباره هر گونه تخلف دنبال می‌شد.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت امروز دستور اکید رسیدگی به موضوع را صادر کرد و رییس سازمان غذا و دارو مامور شد تا سفری به اصفهان داشته باشد و گزارش کاملی از بررسی کارگاه و کارخانه ایمپلنت در اصفهان به وزیر بهداشت ارائه کند البته در گزارش مذکور هم عنوان شد که پیش از این هم وزیر بهداشت دستوری برای رفع موانع تولید داده بوده است.

جهان پور گفت: باید توجه داشت که یک یا دو شرکت دیگر مجوز تولید ایمپلنت را تاکنون دریافت کرده اند البته نقاط مبهمی در گزارش منتشر شده وجود دارد و وزیر بهداشت تمام این نکات را در مأموریت رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرده است.

رئیسی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: رئیس سازمان غذا و دارو در مسیر اصفهان قرار دارند یا تاکنون به مقصد رسیده اند و فردا موضوع دقیق بررسی خواهد شد و گزارش جامع تقدیم وزیر بهداشت خواهد شد.

جهان پور اظهار کرد: طبیعتاً با روالی که وزارت بهداشت در ماه‌های اخیر با تاکید بر حمایت از تولید داخل و جدیت و دقت در شفافیت و مقابله با هر گونه فساد، بی انضباطی و تخطی داشته است اگر تخلفی محرز شود برخورد خواهد شد و افراد متخلف که در سال جهش تولید مانع تولید شده باشند به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

رئیسی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآوری کرد: باید گزارش نهایی را مطالعه و بررسی کرد که مسیر تولید محصول به درستی و بر طبق موازین علمی و فنی طی شده است یا نه؟ البته ممکن است داعیه این هموطن به طور کامل درست باشد؛ در هر صورت ما منتظر گزارش نهایی هستیم.