دیروز فیتیله، امروز خاله شادونه، فردا…

به گزارش افکار نیوز، نویسنده وبلاگ انگشتان جوهری نوشت: اتفاق تلخی که در خرمدره افتاد و مرگ سه کودک بر اثر ازدحام در برنامه خاله شادونه، فاجعه دردناکیه که من تجربه چنین موقعیتی را داشتم.

بیشتر از دو سال پیش در و دیوارهای شهر شیراز مملو شد از پوستر تبلیغاتی نمایش فیتیله ای ها در شیراز، من هم که اونجا مترصد یه فرصت بودم تا شاید لحظه های خوشی بتونم برای دختر کوچولوم خلق کنم بلیط تهیه کردم و رفتم. برنامه توی یه ورزشگاه بود و جمعیت زیادی در اطراف اونجا حضور داشتند.

من هم به محض رسیدن توی صف ایستادم و برنامه دو ساعت بعد از موعدی که توی بلیط درج شده بود شروع شد. به محض باز شدن درهای سالن متوجه شدیم که بلیطهایی که ما تهیه کردیم هیچ ارزشی نداره چون برگزار کننده ها جمعیت رو رها کرده بودن و همه از در دیوار و نرده ها وارد ورزشگاه شدن.

از پله های سالن سر پوشیده که بالا میرفتیم اونقدر ازدحام جمعیت و فشار زیاد بود که من ترجیح دادم منتظر بمونم تا خلوت تر بشه اما از دور شاهد بودم که بر اثر فشار و ازدحام و گرما و معطلی چند ساعته، بعضی از بچه ها دچار تهوع و استفراغ شده بودن و بچه هایی که اومده بودن تا بهشون خوش بگذره اغلب گریه میکردن.

وقتی سراغ مسئولان برگزاری مراسم رو گرفتم تا اعتراض کنم با چند نفر مواجه شدم که بیشتر به اراذل و اوباش شبیه بودن و کلی هم منو مسخره کردن. حالا به هر حال و به هر دلیلی یکی پیدا شد و منو به سالن راهنمایی کرد. وارد سالن که شدم دیدم که چندین برابر ظرفیت سالن جمعیت اونجا حضور دارن و ما مجبور شدیم تو شرایط خیلی بدی با دخترم روی زمین بنشینم و خیلی هم دخترم اذیت شد و حتی بعد از اون دچار گرمازدگی شدید و اسهال و استفراغ شد.

اون زمان داشتم فکر میکردم که چرا برنامه ای با اون همه تبلیغات باید به این وضع فجیع برگزار بشه و مدام به این فکر میکردم اگه توی اون ازدحام بلایی سر بچه ها بیاد کی مسئوله؟! متاسفانه تمام فکرای من که اون موقع بدبینانه و محال به نظر میرسید توی خرمدره به واقعیت تبدیل شد!!! الان باید ببینیم که واقعا چه کسی مسئوله؟؟

آیا این تجربه تلخ دیگه تکرار نمیشه؟!