دستور وزیر بهداشت برای تأمین امکانات و تجهیزات موردنیاز مراکز درمانی خراسان رضوی

محمدصادق معتمدیان امشب در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر امشب» که از شبکه خبر پخش می‌شد، در تشریح آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار کرد: متأسفانه روند مراجعات بیماران به مراکز درمانی و سرپایی در حال افزایش است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تدابیر انجام‌شده  با حمایت‌های وزارت بهداشت در استان، افزود: در روزهای اخیر 6 مرکز سرپایی در مشهد به‌صورت شبانه‌روزی راه‌اندازی شده است و  طی روزهای آتی نیز با شبانه‌روزی شدن 4 مرکز دیگر شرایط برای ارائه خدمات به مردم مشهد مطلوب می‌شود.

وی ادامه داد: قطعاً با تدابیری که اتخاذشده است ما در روزهای آتی شاهد کاهش مراجعات به اورژانس‌های مشهد خواهیم بود و این روزهای سنگین را پشت سر خواهیم گذاشت.

معتمدیان با اشاره به روند افزایشی بستری بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به حضور گروه‌های اعزامی از وزارت بهداشت در مشهد هم اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های انجام‌شده در این حوزه  همه ظرفیت‌های استان اعم از ظرفیت‌های درمانی دولتی و خصوصی و مراکز مربوط به نیروهای مسلح پای‌کار آمدند و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تا حد قابل قبولی افزایش یافت.

وی همچنین به حضور معاونین وزیر بهداشت در روزهای گذشته و حضور شخص وزیر در مشهد در پی تماس تلفنی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز به همراه وزیر بهداشت از مراکز درمانی، پایگاه‌های واکسیناسیون و مراکز سرپایی بازدیدی انجام شد و در جلسه‌ای آخرین وضعیت بیماری در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفت و دستورات خوبی صادر شد.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: در روزهای آتی امکانات و تجهیزات موردنیاز مراکز درمانی و نیز تأمین منابع مالی مراکز درمانی انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مصاحبه سخنگوی ستاد ملی کرونا در خصوص آمار پذیرش مسافر و زائر در هتل‌ها و اقامتگاه‌های مشهد، افزود: اطلاعاتی که اعلام‌شده قدیمی بوده است.

معتمدیان با تأکید بر اینکه از حدود ۱۰ روز قبل از مجموع ۲۳۶ واحد اقامتی، تعداد ۱۰۰ واحد به‌طور کامل تعطیل بودند، خاطرنشان کرد: عملاً اشغال هتل‌ها تا چند روز گذشته ۶۷ درصد بوده است که با تدابیری انجام‌شده و با بسته شدن ورودی‌ها به خراسان رضوی و جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به استان برابر آخرین گزارش میزان اشغال اقامتگاه‌ها و هتل‌ها به زیر ۳۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته با ابلاغ قرارگاه عملیاتی کرونا ۵۰ درصد پروازها به مشهد و استان کاهش‌یافته است که به‌تبع این کاهش ورودی به استان، اثر آن در اقامتگاه‌ها نیز گذاشته می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم آمار ورود مسافر به مشهد و خراسان رضوی را کاهش دهیم، یادآور شد: با تدابیر و درخواست‌هایی که داشته‌ایم، امیدواریم بتوانیم میزان تردد اتوبوس‌ها و قطارها را به مشهد کاهش دهیم.