اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب کوی زعفرانیه خوی

در راستای ارتقاء سطح بهداشت و به منظور ارائه خدمات به شهروندان ساکن در کوی زعفرانیه شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی  اقدام به توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب دراین منطقه نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی ، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت گفت : کل شبکه فاضلاب برای کوی زعفرانیه 2 کیلومتر و 600 متر می باشد که تا کنون 400 متر از آن اجرا و مابقی در حال اجراست .

تقی پاشایی افزود : شبکه جمع آوری فاضلاب کوی زعفرانیه با لوله پلی اتیلین فاضلابی و در اقطار 200 و 250 میلی متری اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد  : این طرح 25 ساله و برای 1500 نفر طراحی شده است .

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت با اشاره به پرهزینه بودن اجرای طرح های فاضلاب و چالش های ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن ها بر اجرای طرح های فاضلاب اظهار کرد: باوجود مشکلات موجود، شرکت تمام توان خود را برای تکمیل و اجرای طرح های فاضلاب در سال جاری به کار خواهد گرفت.

پاشایی ادامه داد:  وجود فاضلاب نه تنها نباید به عنوان یک مشکل در نظر گرفته شود بلکه باید آن را به عنوان بخشی از راه حل چالش هایی دانست که اکثر جوامع در حوزه محیط زیست با آن روبرو هستند دانست. 

وی افزود: در اغلب مصارف ۸۰ درصد آب مصرفی به فاضلاب تبدیل می شود که ۹۹درصد آن آب بوده و تنها ۱ درصد آن ناخالصی های جامد می باشد که همین درصد ناچیز در فاضلاب، دارای حد زیادی از آلودگی است به نحوی که می تواند آب را آلوده کند.

گفتنی است  جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب در شهر خوی  ۶۷ درصد می باشد.