به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه خراسان،تنها چيزي که در ابتدا بايد پذيرفت اين است که اختلاف در زندگي هر زن و شوهري وجود دارد؛ زيرا نوع باور، سليقه و نيازهاي همسران با هم متفاوت است.

پس اختلاف عضو ثابت زندگی مشترک است و فقط باید واکنش های درستی نسبت به آن داشته باشیم تا زندگی برای ما و همسرمان لذت بخش تر باشد.

پس در گام اول، در بحثها باید از پیش داوری بپرهیزیم، پیش داوری وقتی به وجود می آید که به جای این که به صحبت های یکدیگر گوش دهیم فقط به فکر این هستیم که پاسخ طرف مقابل را بدهیم. چه قدر عالی می شد اگر زن و شوهری که با هم اختلاف دارند و مدام بحثهای تکراری را ادامه می دهند یک بار با خودشان فکر می کردند این همه بحثو درگیری برای چیست؟

هم زن و هم شوهر هر دو باید به صورت منطقی و منصفانه فکر کنند و ببینند اشکال کار کجاست که پس از این همه بحثهنوز مشکل شان رفع نشده است و در چنین شرایطی است که می شود در راه رسیدن به نتیجه مطلوب گام برداشت.

در گام دوم هنگام گفت وگو از توهین و ناسزا گویی به همسرتان بپرهیزید. سعی نکنید با الفاظ زشت و کارهای ناپسند بحثرا به نفع خودتان پیش ببرید. رفتار غلط فرد را نفی کنید نه شخصیت او را، پس در مرحله بعد سعی نکنید شخصیت همسرتان را زیر سوال ببرید.

نیازهای همسران به یک اندازه مهم و ارزشمند است پس سعی نکنید با بی اخلاقی همیشه بحثرا به نفع خودتان پیش ببرید. در خانواده هایی که همیشه یک نفر برنده است شخص بازنده همیشه خود را ناکام می بیند و این امر به خشم و تا حدودی طرد شدن فرد از خانواده می انجامد.

از وارد کردن هیجانات به بحثخود داری کنید. نگذارید احساسی که شما به خانواده و اطرفیانتان دارید به بحثوارد شود چون در این صورت بحثرنگ و بوی تدافعی به خود می گیرد، اگر اشتباهی از سوی یکی از اطرافیان شما سر زده که باعثناراحتی همسرتان شده است، آن را قبول کنید و مدام به فکر دفاع و توجیه بیهوده نباشید چون در این صورت بحثشما بی نتیجه خواهد ماند.

زمانی می توانید به یک راه حل مطلوب برسید که تا حدودی نسبت به نیازهای همسرتان آگاهی داشته باشید. برای دستیابی به راه حل برای رفع تعارض هایی که بین شما همسران به وجود می آید باید خلاقانه عمل کنید و کمی انعطاف داشته باشید.

اگر مشاهده کرديد که دونفره نمي توانيد مشکلتان را برطرف کنيد حتما از يک نفر سومي مشورت بگيريد که هم متخصص باشد و هم متعهد و بي طرف، تا بتواند مشکل شما را اساسي حل کند.