به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، ' علی باقرزاد' عصر دوشنبه در گردهمایی مدیران و كارشناسان نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش لرستان افزود: از این تعداد چهار میلیون نفر زیر ۵۰ سال هستند و با توجه به اینكه این تعداد افراد در شرایط سنی مولد هستند، بی سوادی آنان تاثیر بسزایی در روند تعلیم و تربیت فرزندانشان دارد.

وی اظهار داشت: برای اعطای مدرک پنجم ابتدایی به هریک از افراد باید یکهزار و ۵۲۰ ساعت در چهار مرحله برای این قشر سپری شود.

وی گفت: این در حالی است که در برخی مناطق کشور و در کلاس های تک نفره، ماهانه پنج میلیون ریال برای امر آموزش یک نفر هزینه می شود.

وی افزود: در برخی مناطق نیز افراد به رغم اینکه مدرک تحصیلی سازمان نهضت سوادآموزی را دریافت کرده اند اما قادر به خواندن و نوشتن اولیه نیستند و این در حالی است که امروزه در دنیا سوادهای دیجیتالی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش درصد باسوادی جامعه در سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی را ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: این میزان تا پایان سال ۹۰ به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

باقر زاده با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۰ هزار نفر در قالب کارمند، کارگزار و آموزشیار با مجموعه نهضت سوادآموزی همکاری می کنند اضافه کرد: همچنین بر مبنای قانون باید ۶۰ هزارآموزشیار نهضت، معلم حق التدرسی و مربی پیش دبستانی در پنج سال استخدام شوند.

وی اظهار داشت: از ۱۵ مهرماه سال ۸۸ قرار بود هفت هزار آموزشیار با مدرك دانشگاهی و سابقه ۶۰ ماهه استخدام شود كه تاكنون ۱۵ هزار نفر استخدام شده است.