دستورالعمل برگزاری حضوری کلاس ها

حجت‌الاسلام احمد فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نحوه بازگشایی مدارس و دانشگا‌ها به صورت حضوری یا غیر حضوری اظهار داشت: سال گذشته که وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس حاضر شد پیشنهاد کردیم کلاس ها بایستی به صورت حضوری برگزار شود و در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و دستورالعمل خاصی برای آن تدوین شود.

وی افزود: تعداد زیادی از کلاس‌ها با ازدحام دانشجویان مواجه نیستند و عملاً پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود و آنها می‌توانند آموزش حضوری را به خوبی پیگیری کنند ضمن اینکه مربیان و معلمان هم امکان کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را  دارند.

آموزش حضوری دانش آموزان در 93 هزار کلاس یک تا 16 نفره امکان پذیر است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی خبر بررسی کلاس‌های حضوری در مدارس در مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش منتشر شد تعداد زیادی از خانوارها به ما اعلام کردند از این کار استقبال می‌کنند چرا که آنها معتقدند آموزش غیر حضوری به نحوه فراگیری و یادگیری کودکان‌شان ضربه اساسی وارد کرده است.

آموزش حضوری دانش آموزان در 93 هزار کلاس یک تا 16 نفره امکان پذیر است

فلاحی عنوان کرد: 93 هزار کلاس درس در کشور داریم که تعداد دانش‌آموزان این کلاس‌ها بین 1 تا 16 نفر است و عملاً امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مدارس بسیار زیاد است و نبایستی دانش‌آموزان را به بهانه‌های مختلف از برگزاری آموزش حضوری در مدارس محروم کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در تعداد زیادی از کلاس‌ها سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آموزش مجازی و غیر حضوری محروم هستند و امکان دریافت اینترنت با پهنای باند بالا را هم ندارند. لذا بایستی آموزش‌ها در ا ین مدارس باید به صورت حضوری باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در این مدارس هیچگونه مشکلی برای بازگشایی حضوری وجود ندارد و در سایر کلاس‌ها بایستی آموزش به صورت غیر حضوری باشد. البته با افزایش واکسیناسیون عمومی در کشور و رفع محدودیت‌های سنی تزریق واکسن اکثر فرهنگیان و خانواده‌ها و اقشار جامعه واکسن زده‌اند و هیچگونه نگرانی و دغدغه‌ای در این باره وجود ندارد.