به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس،رسول خضری اظهار داشت: شهرستانهای پیرانشهر و اشنویه مستعد جذب توریست هستند و باید برای جذب توریست در این شهرستانها برنامهریزیهای اساسی صورت گیرد.

وی با تاکید بر جذب توریست برای افزایش رونق اقتصادی افزود: در این زمینه در گذشته بسیار بی‌توجهی شده و اکنون وقت آن رسیده تا با فعالیت‌های گسترده زمینه‌های جذب توریست و گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

خضری تبلیغات صحیح و شناسایی جاذبه‏های گردشگری را در راستای افزایش توریسم و رونق صنعت گردشگری تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: موانع و مشکلات جذب توریست باید شناسایی شود و برنامه‌ریزی مشخصی نیز در این زمینه صورت گیرد.

وی آماده سازی اماکن تاریخی، باستانی و جاذبه‏های طبیعی را یکی از مباحثمهم صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: یکی از علل عمده ناشناخته ماندن نقاط گردشگری نبود زیرساخت‏های مورد نیاز این صنعت است.

خضری ادامه داد: برای افزایش جذب توریست باید در راستای اصول علمی و اجتماعی حرکت کرد و در این راستا از کشورهای موفق در زمینه جذب توریست الگوبرداری کرد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت اشتغال‌زایی در صنعت توریست را مهم خواند و بیان کرد: به منظور ایجاد درآمد و بهبود وضعیت شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت برنامه‌ریزی‏های کارشناسی شده‏ای در این زمینه نیاز است تا درآمد حاصل از وجود این صنعت سالانه افزایش یابد.

وی در ادامه تعامل نمایندگان با مسئولان و مدیران را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بسترهای همکاری باید در زمینه‌های مختلف میان مسئولان و نماینده‌های مجلس شورای اسلامی ایجاد شود تا شاهد رشد و شکوفایی در زمینه‌های عمران، آبادانی و خدمت‌رسانی به مردم باشیم.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت توجه به مشکلات مردم را اساسی دانست و عنوان کرد: رسیدگی به مشکلات مردم و فراهم کردن امکانات رفاهی و آرامش برای آنها وظیفه اصلی نمایندگان مردم و قانونگذاران است.