وزیر علوم: راه اندازی نظام پیشنهادات برای نیازمحور کردن پایان نامه‌های دانشجویی

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ساماندهی به بحث اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: اشتغال و اشتغال پذیری دانشجویان یک بحث فرابخشی است و تنها به وزارت علوم اختصاص ندارند.

او افزود: تنها کاری که می‌توانیم، بکنیم این است که در برنامه‌های آموزشی خودمان شرایطی را ایجاد کنیم تا مهارت افزایی افزایش یابد و به توسعه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی اقدام کنیم.

زلفی گل تصریح کرد: از طرف دیگر برای پایان نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری به دنبال این هستم تا نظام پیشنهادات را عملی کنم که بخش قابل توجهی از پایان نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای نیاز‌ها و مسائل کشور باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: وقتی تحقیقات دانشجویان کشور در راستای نیاز‌های کشور باشد خود به خود صنعت به سراغ دانش آموختگان دانشگاه‌ها خواهد آمد و به اینصورت میزان اشتغال پذیری دانشجویان افزایش خواهد یافت.

وزیر علوم: راه اندازی نظام پیشنهادات برای نیازمحور کردن پایان نامه‌های دانشجویی

زلفی گل گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شده تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی ارشد و دکتری از ۱۵ مهر و دانشجویان کارشناسی هم از ۱۵ آبان به صورت حضوری، آموزش ببینند.

او اضافه کرد: روسای دانشگاهی را متقاعد کرده ایم تا حضور دانشجویان کارشناسی در دانشگاه‌ها را اولویت بندی کنند و برای آن‌ها امکانات لازم را فراهم کنند.