به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان از تشدید طرح امنیت اخلاقی در دریا و تفرجگاههای این استان در ایام تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد خبر داد.

سرهنگ مجید مرآت در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تعطیلات پیش رو گفت: با توجه به افزایش حجم سفر و مسافر به استان‌های شمالی کشور و گیلان و به منظور ایجاد امنیت و محیطی مناسب، پلیس با مزاحمان نوامیس، خودروهای عامل آلودگی صوتی، افراد بدحجاب و … برخورد می‌کند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه طرح سالمسازی دریا در استان‌های شمالی کشور از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: طرح امنیت اجتماعی، طرحیست که همواره در سطح استان در حال اجراست و مربوط به فصل خاصی نیست اما در ایامی که تعداد مسافران به این منطقه افزایش می‌یابد. طبیعی است که تعداد نیروها و گشت‌های انتظامی نیز در دریا و تفرجگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

مرآت همچنین از مرگ یک جوان تهرانی بر اثر غرق شدن در دریا خبر داد و گفت: این مرد ۲۴ ساله که از تهران به گیلان آمده بود، هفته گذشته به دلیل رعایت نکردن توصیههای ایمنی و علائم هشدار اقدام به شنا کردن در سواحل بندر انزلی کرده بود که به علت عدم تسلط کافی به فن شنا غرق شد.