به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، آیت الله "غلامعلی نعیمآبادی" شنبه سيزدهم خردادماه در آیین معارفه امامجمعه بخش فین بر وحدت برای برون رفت منطقه از تنگناها تاکید و اظهار کرد: نماز جمعه چند فتوا دارد و یک شهر و یک ده فرقی نمیکند و چنانچه برگزار شد برهمه واجب است که در آن شرکت کنند.

نعیم آبادی با اشاره به نقش و اهمیت نمازجمعه افزود: هیچ چیز نباید مانع برگزاری نمازجمعه شود و تمام موانع برداشته و بر برگزاری نمازجمعه اهتمام ورزید.

وی با اشاره به وضع نابسامان نرخ پیاز و ضرر کشاورزان و پیازکاران هرمزگانی، تصریح کرد: مسوولی در پاسخ به انتقاد بنده از وضعیت پیاز اینگونه توجیه کرد که مشتریان خارجی پیاز قرمز می‌خواهند و بنده پاسخ دادم که چرا برنامه‌ریزی برای کاشت پیاز قرمر ندارید.

نماینده ولی‌ فقیه دراستان هرمزگان، ادامه داد: سیب زمینی‌ها هم روی دست کشاورزان مانده، مگر سیب زمینی هم قرمز و سفید دارد؟ سیب زمینی که یک رنگ است.

نعیم ابادی خطاب به مسوولین تصریح کرد: اشک پیازکاران که در آمد، اکنون خرماداران نیز مانند پیازکاران دستمال گریه آماده کرده‌اند و آماده نالیدن شده‌اند.

وی خطاب به مسوولان استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از استاندار می‌خواهم ازهم اکنون به فکر باشد که خرماها روی درخت نمانند و مردم ناراضی نباشند، که اگر اینگونه باشد خدا هم راضی خواهد بود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شیوع آفت زنجره(در گویش محلی، شیرو) در نخیلات منطقه فین، اضافه کرد: مشکلات مردم از هم اکنون به استاندار و تمام مسوولین تابعه اطلاع داده شود تا ماجرای پیاز و سیب‌زمینی برای خرما تکرار نشود.

وی همچنین با تاکید براینکه باید از مهاجرت مردم از روستاها به شهرها با رفع مشکلات جلوگیری شود، اظهار کرد: دولت باید بداند هراندازه مسکن در شهرها بسازد فایده ندارد و بازهم مردم به شهرها مهاجرت می‌کنند و باید سعی شود مشکل روستاییان و کشاورزان حل شود.

نعیم آبادی گفت: با الهام از دین امام(ره)، این پیر انقلاب را باید الگو و سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و با الگو گرفتن از فرمایشات ایشان به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم و عمران استان هرمزگان باشیم.

به گزارش ایسنا، این مراسم که باحضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه شهرستانهای پارسیان و بندرخمیر، اعضای انجمن توسعه و عمران منطقه فین، مسوولین محلی شهر و بخش فین و عامه مردم برگزار شد، حکم امام جمعه شهر فین توسط رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان هرمزگان قرائت شد.