ایجاد ۶۵۶۱ فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان تهران

 سیدابوالفضل پرپنچی با ارئه گزارشی از عملکرد این نهاد در حوزه اشتغال و خودکفایی، گفت: هم اکنون ۱۲۰۷۱ طرح خودکفایی متقاضیان اشتغال زایی تحت نظارت این نهاد در استان تهران است.

وی افزود: ناظران فنی و متخصص با انجام بازدید‌های دوره‌ای و ارائه مشاوره‌های لازم به مددجویان در تلاش هستند سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی آنان را ارتقاء بخشند.

پرپنچی بیان کرد: اجرای بازدید‌های فنی از اتلاف وقت و هزینه مجریان جلوگیری کرده و می‌تواند به تسهیل شرایط برای توانمندسازی خانواده‌ها کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه با اعلام اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۲۹۵۲ فقره تسهیلات اشتغال زایی از محل منابع امدادی و بانکی به متقاضیان طرح‌های اشتغال زایی پرداخت شده است، گفت: برای این تعداد طرح بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند طبق ضوابط این نهاد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۶ هزار و ۵۶۱ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است، ادامه داد: از این تعداد در قالب طرح کاریابی برای ۱۶۰۰ نفر با همکاری کارفرمایان و صاحبان حرف، مشاغل و مؤسسات کاریابی ایجاد اشتغال شده است.

پرپنچی با اشاره به توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با ارائه خدمات اشتغال زایی، گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۰۴۸ خانوار خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کمیته امداد بعد از شناسایی افراد مستعد اشتغال ضمن آموزش و مشاوره شغلی در نهایت با معرفی این افراد به بانک‌های عامل تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت می‌کند، عنوان کرد: در همین راستا بالغ بر ۴۵۰۰ نفر در این مدت زمان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی برخوردار شده اند.

کمیته امداد

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۲۲۰ کارآفرین در قالب طرح راهبری شغلی در راستای هدایت و آموزش مددجویان با رعایت زنجیره تأمین و تضمین بازار فروش و ایجاد اشتغال پایدار با این نهاد همکاری دارند.

پرپنچی تصریح کرد: طرح‌های در حال اجرا در قالب مشاغل خانگی با پیوست فرهنگی و حمایت و پشتیبانی از صنایع دستی ایجاد شده است و تلاش می‌شود که این طرح‌ها به صورت زودبازده اعمال شود.