مبتلایان به بیخوابی درمعرض افزایش فشارخون

به گزارش افکار نیوز،فارس به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، محققان مرکز مشکلات و اختلالات خواب هنری فورد آمریکا در تحقیقات خود دریافتند: مبتلایان به اختلالات و مشکلات خواب چه بسا از مشکلات سلامتی زیادی رنج می برند که ابتلا به بیماری فشار خون بالا یکی از بارزترین علل احتمالی است.

دکتر کریستوفر مسئول اصلی تحقیقات گفت: علت اصلی دچار شدن مبتلایان به بیخوابی به افزایش فشار خون چه بسا به بیدار شدن چندین مرتبه آنها از خواب در طول شب و گذراندن ساعتی طولانی در رختخواب برای به خواب رفتن باز می گردد.

نتایج این تحقیقات در پایگاه اینترنتی مرکز مشکلات و اختلالات خواب هنری فورد آمریکا منتشر شده است و قرار است بزودی به کنفرانس سالانه " خواب سال ۲۰۱۲ " در دوازدهم ماه جاری میلادی در شهر بوستن آمریکا ارایه شود.

دکتر کریستوفر گفت: هراندازه زمان ورود مبتلایان به بیخوابی به خواب طول بکشد و دفعات بیدار شدن آنها از خواب زیاد شود، به همان اندازه علائم بیماری فشار خون شدیدتر و خطرناکتر خواهد بود.

این تحقیقات از ۵۳۱۴ فرد مبتلا به بیخوابی انجام شد و محققان آنها را با تعدادی از افراد سالم دارای خواب طبیعی از طریق فرم های نظرسنجی مقایسه کردند.

محققان همه مسائل مربوط به علائمی که بیماران احساس می‌کند و وضعیت خواب آنها و اینکه آیا دچار افزایش فشار خون هستند یا خیر، ثبت کردند.

بیخوابی یک علامت است که فرد به طور مستمر به خواب نمی‌رود یا به عبارتی دیگر مشکل در به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر در خلال شب همراه با ناتوانی یا اشکال در به خواب رفتن مجدد، بیدارشدن خیلی زود در صبح و خوابی که باعثتجدید قوا نشود را بیخوابی گویند.