به گزارش افکار نیوز ،سید صدرالدین شریعتی در گفتگو با مهر افزود: با توجه به اینکه در سطح کارشناسی نمی شود رشته های تخصصی محض ایجاد کرد یک بحث علمی مطرح شده این است که یک رشته ارتباطات، در سطح کارشناسی ایجاد شود که تمام مسایل این رشته آنجا مطرح شود و سپس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت تخصصی به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی ارتباطات، کلیاتی را فرا می گیریم اما نمی توانیم در زمینه هایی مانند شبکه سازی و یا سایت و موارد دیگر مربوط به این رشته صاحب نظر شویم چرا که تکنیکی بوده و در مقطع کارشناسی ارشد به آن پرداخته می شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: با بررسی هایی که در مقطع کارشناسی انجام شده است حدود ۵ الی ۱۱ واحد دروس از ۱۱۰ الی ۱۲۰ واحدی که دانشجویان می گذرانند تخصصی است که آن هم جوابگو نیست اما وقتی رشته تخصصی می شود دانشجو فقط رشته تخصصی خود را طی کرده و متخصص می شود.

وی با بیان اینکه رشته های مقاطع دکتری و فوق لیسانس دانشگاه علامه طباطبایی تخصصی محض است، تصریح کرد: باید در سطح کارشناسی از فضای روزنامه نگاری قدیم خارج شد اکنون روزنامه در سطح جهان کاربرد ندارد آنچه کاربرد دارد بحثسایت، اینترنت، ماهواره، کیفیت سایبری و مسایلی از این قبیل است که باید در فناوری اطلاعات مورد مطالعه قرا دهیم. اما ما هنوز با همان سیستم قدیم حرکت می کنیم در حالی که دانشگاه ها باید با فن و دانش روز حرکت کنند.

شریعتی افزود: اکنون بازنگری دروس ارتباطات در دستور کار قرار دارد و کمیته هایی تخصصی ایجاد شده که در این زمینه کار می کنند.