برگزاری آزمون مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش

 با توجه به شیوع سویه اُمیکرون در کشور، آزمون مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش، صبح روز جمعه ۲۹ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه با شرکت جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار و۶۹۰ نفر، از طریق سامانه آزمون به نشانی azmoon.cfu.ac.ir برگزار خواهد شد.

این آزمون برای رشته‌های مختلف آموزش ابتدایی، متوسطه، کودکان با نیاز‌های ویژه، مشاوره، مراقبان سلامت و بهداشت و مربیان امور تربیتی و تربیت بدنی برگزار خواهد شد. بالاترین جامعه آماری شرکت کنندگان در آزمون نیز به رشته آموزش ابتدایی، اختصاص دارد.

سوالات برای گروه‌های ۲۳ گانه مشمول آزمون جامع چهارم نیز بر اساس معیار‌های صحیح علمی و استاندارد، طراحی و در ارتباط با اهداف و متناسب با نیاز‌های آموزشی تهیه و تنظیم شده است.

افراد جا مانده از آزمون‌های گذشته هم می‌توانند همزمان با گروه چهارم مشمولان در آزمون ۲۹ بهمن به عنوان آزمون جبرانی، شرکت کنند.

۲ عنوان درس تخصصی هر رشته به تفکیک و یک عنوان درس مشترک اخلاق حرفه‌ای در همه رشته‌ها مقیاس سنجش و تعیین صلاحیت افراد مشمول قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش در آزمون جامع بهمن ماه جاری است. کتاب‌های درسی و راهنما‌ی معلم هم جزء منابع آزمون به شمار می‌روند. بخشی از سوالات آزمون در این خصوص طراحی شده اند.

مجموع کل آزمون نیز هزار امتیاز است. مولفه‌های کارآموزی و فرهنگی هر کدام به طور جداگانه دارای ۲۷۵ نمره و آزمون پایانی جامع نیز برخوردار از ۴۵۰ نمره است.

برگزاری آزمون مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش

حد نصاب نمره قبولی مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش، کسب رقم ۶۵ درصد از جانب شرکت کنندگان در آزمون جامع، ملاک قبولی افراد است.