هنرستان‌ها در هیچ شرایطی نباید تعطیل شوند

محمدمهدی کاظمی گفت: در دوران کرونایی روند توسعه متوازن رشته‌ها کند شده است. پس ضروری است برای توسعه رشته ریاضی فیزیک به صورت ویژه تلاش کنیم. البته در رشته علوم انسانی توسعه متوازن وجود دارد؛ اما باید به مقوله کیفی سازی آن پرداخته شود.

در توسعه متوازن نباید صرفاً به مدارس دولتی توجه کرد؛ بلکه مدارس غیردولتی و مدارس پرورش استعداد‌های درخشان نیز باید مورد توجه باشند و رشته‌های مورد نظر را در آن جا توسعه دهیم.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، تحقق هدایت تحصیلی و توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی نیازمند عزم جدی مدیران کل آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی ویژه در این حوزه است.

توسعه متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای متناسب با آمایش سرزمینی در راستای سیاست‌ها و اسناد بالادستی از جمله قانون برنامه ششم توسعه و نشانگر‌های ارزشیابی و افزایش سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش در دستور کار معاونت آموزش متوسطه قرار دارد.

هنرستان‌ها در هیچ شرایطی نباید تعطیل شوند

کاظمی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در دوران کرونایی با افت پنهان در کیفیت آموزشی مواجه هستیم؛ پس برخی از پایه‌های تحصیلی مانند هنرستان‌ها، در هر شرایطی نباید تعطیل شوند و سایر رشته‌های نظری نیز با توجه به شرایط واکسینه شدن دانش آموزان، باید حضوری باشند.