رییس قوه قضاییه وارد زاهدان شد

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ششمین سفر استانی خود امروز به همراه جمعی از مسوولان عالی قضایی به سیستان‌وبلوچستان سفر کرد.

دیدار با اقشار مختلف مردمی و روحانیون شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری این استان، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضایی از مهمترین برنامه‌های سفر رییس قوه قضاییه به استان پهناور سیستان و بلوچستان است.

سایر مسوولان عالی قضایی که در سفر به سیستان و بلوچستان رییس قوه قضاییه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان پهناور خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردمان شریف و عزیز مناطق دورافتاده و محروم این استان، از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

در این سفر معاون اول قوه قضاییه، رییس دیوان عالی کشور، وزیر دادگستری، معاون سیاسی قوه قضاییه، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، رییس دیوان عدالت اداری، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، رییس سازمان بازرسی، رییس سازمان قضاییی نیروهای مسلح، رییس ثبت اسناد و املاک کشور، معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رییس سازمان زندان‌های کشور و رییس سازمان پزشکی قانونی در این سفر رییس قوه قضاییه را همراهی می‌کنند.

بر همین اساس طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، «حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق» معاون اول قوه قضاییه و «حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم» رییس دیوان عالی کشور به منظور انجام دیدارهای مردمی در شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان حضور خواهند داشت؛ «حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری» دادستان کل کشور به همراه «عمرانی» معاون قضایی خود نیز به منظور بررسی مشکلات و وضعیت قضایی شهرستان چابهار و انجام دیدارهای مردمی، به این شهر سفر خواهند کرد.

«رحیمی» وزیر دادگستری از اداره کل تعزیرات حکومتی زاهدان بازدید خواهد کرد و «حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد» دادستان انتطامی قضات با قضات این شهرستان دیدار خواهد داشت؛ علاوه بر این‌، «سراج» معاون سیاسی قوه قضاییه در شهرستان میرجاوه حضور پیدا می‌کند و «الفت» معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به خاش عزیمت می‌کند.

مشکلات و وضعیت قضایی شهرستان کنارک در سفر «خداییان» رییس سازمان بازرسی کل کشور به این شهرستان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، «حجت‌الاسلام قدرتی» معاون حقوقی قوه قضاییه به شهرستان هامون می‌رود.

همچنین در جریان سفر هیات عالی قضایی به استان سیستان و بلوچستان، «بابایی» رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شهرستان ایرانشهر، «جهانگیر» معاون اجتماعی در شهرستان زهک، «حجت‌الاسلام مظفری» در شهرستان نیکشهر، «محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها در سراوان، «حجت‌الاسلام پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در شهرستان هیرمند و «مسجدی» رئیس سازمان پزشکی قانونی در شهرستان سرباز حضور خواهند یافت.