برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی کار درستی نیست

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: الزام شورای شهر برای برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب، مانند نمایشگاه کتاب که کارکرد فراشهری دارد، برگزاری این نمایشگاه‌ها در خارج از مرکز شهر است.

به گفته عباسی، برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه های پر مخاطب در مصلی امام خمینی کار درستی نیست. این نمایشگاه‌ها به دلیل آلودگی هوا، ترافیک، هزینه‌های شهری و ... باید از مرکز ترافیکی شهر خارج شوند و در شهرداری تهران زیر ساختی به عنوان نمایشگاه شهر آفتاب پیش‌بینی شده است. اگر قرار است اقدامی صورت گیرد باید برگزارکنندگان نمایشگاه انرژی خود را صرف بهره‌برداری از مجموعه شهر آفتاب می‌کردند.

هفته پیش در هفتادوسومین جلسه شورای ترافیک شهر تهران، با موافقت شهردار تهران و نمایندگان وزارت کشور، پلیس راهور تهران بزرگ، شورای اسلامی شهر تهران و استانداری، مصوب شد که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود.

اما همان شب محمد خانی سخنگوی شهرداری تهران به انتشار توئیتی نوشت: نمایشگاه کتاب امسال در مصلای تهران برگزار می‌شود. تلاش می‌کنیم که از سال بعد نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شود.

پیشتر پلیس راهور هم با برگزاری این نمایشگاه در مصلی و نمایشگاه بین المللی تهران به دلیل تبعات ترافیکی و اخلال در رفت و آمد شهروندان مخالفت کرده بود.

برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی کار درستی نیست