توزیع پیک‌های نوروزی و تابستانی از سال تحصیلی جدید ممنوع است

به گزارش افکارنیوز،فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس، در خصوص توزیع پیک تابستانی در تابستان امسال، اظهار داشت: در حال حاضر تولید پیکهای دانشآموزی به استانها تفویض شده است و آنها درباره تولید یا عدم تهیه آن تصمیم میگیرند.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم در تمام موارد مدیریت متمرکز داشته باشیم، افزود: قصد نداریم خلاقیت‌ها را از بین ببریم به همین دلیل موارد به استان‌ها تفویض می‌شود و آنها نیز در جلسات کارشناسی تصمیم گرفته و به جمع‌بندی می‌رسند.











قربان با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزی به خوبی در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: این کانون‌ها برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی دارند و به همین دلیل نیازی به پیک تابستانی نیست.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که در سال آینده ممنوعیت تولید و توزیع پیک‌های نوروزی و تابستانی را اعلام ‌کنیم زیرا در نظر داریم اختیار برنامه‌های آموزشی اوقات فراغت دانش‌آموزان را به معلمان کلاس بدهیم؛ به این دلیل که معلم در تمام مدت سال تحصیلی با دانش‌آموزان است، آنها را می‌شناسد و روحیاتشان را می‌داند و می‌تواند برای اوقاتی مانند عید نوروز دانش‌آموز برنامه‌ریزی آموزشی کند.











معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: قطعاً در سال تحصیلی ۹۲۹۱ پیک تابستانی و نوروزی ممنوع می‌شود.