سفید کردن دندان به روش طبیعی و خانگی + جزئیات

سلامت و زیبایی دندان بر سلامت بدن و زیبایی چهره، صورت و بدن بسیار موثر است و همچنین بر افزایش اعتماد به نفس شما به ویژه زمانی که قصد دارید در اجتماع فعالیتی داشته و نقش آفرینی کنید و در تعامل با سایرین باشید. در یک سیر طبیعی و با افزایش سن ، دندان ها کم کم به سمت تغییر رنگ و زرد شدن پیش می روند که ممکن است برای بسیای تبدیل به یک دغدغه بزرگ گردد. لازم است بدانیم با انجام استراتژی و راهکارهایی می توانیم روند زرد شدن دندان   را کندتر یا آن را معکوس نماییم. باید بدانید هنگامی که لثه‌های شما سالم هستند، باکتری‌های دهان شما معمولا وارد جریان خون نمی‌‌شوند. اما بیماری لثه امکان ورود باکتری را به درون جریان خون فراهم می‌کند.

سفید کردن دندان به روش طبیعی و خانگی + جزئیات

گاهی درمان‌های تهاجمی در دهان ودندان  نیز باعث می‌شود که باکتری‌های به درون جریان خون وارد شوند. و داروها و درمان‌هایی که جریان بزاق را کاهش می‌دهند یا تعادل طبیعی باکتری‌ها در دهان را به هم می‌زنند، نیز ممکن است به تغییرات دهانی منجرشود که وارد شدن باکتری را به جریان خون ساده‌تر می‌کند.

مهمترین مساله سلامت دهان و دندان است

قبل از اینکه به فکر زیبایی دندان باشیم باید به فکر سلامتی دهان و دندان باشیم به این صورت که حداقل هر شب و صبح مسواک کنیم و از آن مهمتر از نخ دندان استفاده کنیم تا در محله اول از سلامت دندان بهرمند گردیم.

علت زرد شدن دندان

دندان ها معمولا به دو دلیل زرد می شوند: یکی لکه های روی دندان و دیگری فرسودگی و نازک شدن مینای دندان که با افزایش سن تشدید می شود. در این میان علل دیگری نیز از قبیل استفاده از سیگار، و نوشیدن زیا چای و قهوه، تغذیه نادرست، تنفس با دهانف مصرف آنتی بیوتیک، مصرف بیش از حد فلوراید و … نیز تاثیر بسزایی دارد

سفید کردن دندان

برای سفید کردن دندان راه های زیادی من جمله راه های طبیعی، استفاده از کیت های سفید کننده، جرم گیری و .. وجود دارد که ما به چند مورد اشاره می کنیم:

سفید کردن دندان به روش های طبیعی و خانگی

مسواک کردن بعد از هر وعده غذایی

استفاده از جوش‌شیرین و هیدروژن‌ پروکسیدش

استفاده از سرکه سیب

استفاده از پوست لیمو ترش ی پرتقال

استفاده از توت فرنگی و دیگر خوراکی های سالم برای تقویت لثه و دندان

استفاده از زغال فعال

بسیاری از راه های طبیعی دیگر… اما لازم است حتما قبل از هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنید

سفید کردن دندان به روش طبیعی و خانگی + جزئیات

آیا سفیدکننده‌های طبیعی نیز ممکن است به دندان‌ها آسیب بزنند؟

بله! برخی سفیدکننده‌های طبیعی نیز می‌توانند مینای دندان را از بین ببرند و به همین دلیل مصرف آنها توصیه نمی‌شود برای مثال آب لیموترش. همان‌طور که گفتیم پوست لیموترش یک راهکار خوب و سالم برای سفید کردن دندان‌هاست اما آب لیموترش اسید بسیار قوی‌ای است.

سفید کردن دندان مطلب و کلیک دندانپزشکی

سفید کردن یا بلیچینگ دندان

یکی از بهترین و کم آسیب ترین روش‌های سفید کردن دندان بیلیچینگ است. این روش در واقع راه درمانیست‌ برای از بین بردن انواع لکه‌ها و رنگدانه‌های روی دندان که بر اثر مرور زمان و یا ژنتیکی به وجود آمده‌اند و صرفاً برای زیبایی می‌باشد و هیچ خاصیت دیگری ندارد. بلیچ یا (bleach) به عنوان یک ماده سفید کننده شناخته میشود. اگر شما یا دندانپزشکتان از این ماده برای سفید کردن دندانهایتان استفاده کنید، نوعی فرآیند دندانپزشکی به نام بلیچینگ دندان (bleaching) انجام داده اید.

به مرور زمان و در صورتی که از دندان ها به درستی محافظت نشود، شاهد تغییر رنگ و یا لکه دار شدن سطح آن ها خواهید بود. دندانپزشک طی فرآیند بلیچینگ دندان ، دندان هایی که دچار تغییر رنگ شده اند (مثلا دندان های زرد شده) را سفید و روشن میکند.

در این ادامه راه ها و روش های سفید کردن دندان با بلیچینگ  را بررسی می کنیم.

انواع بلیچینگ دندان چیست؟

ما روش های مختتلفی برای سفید کردن دندان ها داریم که اتفاقا همه آن ها بلیچینگ دندان نامیدده میشوند.

برخی از شناخته شده ترین روش های سفید کردن دندان عبارتند از:

آفیس بلیچینگ

هوم  بلیچینگ

محصولات سفید کننده غیر نسخه ای

نوارهای بلیچینگ

مداد سفید کننده

خمیردندان سفید کننده

ذغال فعال

جوش شیرین

و …

استفاده از نوارها و ژل های روشن و سفید کننده دندان

این ژل و نوارها را میتوان به صورت مستقیم یا به کمک مسواک به دندان ها متصل کرد. از این نوارها باید دست کم به مدت ۱۰ روز تا یک هفته پشت سر هم استفاده کرد. برای اینکه بتوانید نهایت استفاده را ببرید و دندان هایتان سفیدتر شود، بهتر است هر روز دوبار از این نوارها یا ژل استفاده کنید.

خمیر دندان سفید و درخشان کننده دندان

هرچند که اکثر خمیردندان ها می توانند به بهبود سلامتی و رنگ دندان ها کمک کنند، اما نمیتوان استفاده از آن ها را یک راه دائمی برای درخشان شدن دندان ها در نظر گرفت.

قالبهای سفید کننده

قالب ها یکی از روش های نسبتا خوب و پایدار در بلیچینگ خانگی محسوب می شوند.