تعرفه ۶۰ هزار تومانی برای سنجش جسمانی - تحصیلی نوآموزان

حمید طریفی حسینی گفت: سنجش نوآموزان در ۱۲۰۰ پایگاه اولیه و ۸۰۰ پایگاه تخصصی برگزار می‌شود. ۴۲۷ پایگاه سیار مختص مناطق عشایر نشین و صعب العبور هستند. حوزه‌ها تا پایان شهریور دایر هستند.

او گفت: خانواده‌ها به مدارس نزدیک به خود مراجعه می‌کنند و بعد از نوبت گیری به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش ارجاع داده می‌شوند. سنجش تقریبا ۳۰ سال است که اجرا می شود. سال گذشته ۹۹. ۵ درصد دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه پایش شدند.تلاش می کنیم امسال پوشش ۱۰۰ درصدی داشته باشیم.

او گفت: مولفه‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرند که شامل وضعیت گفتاری، شنیداری، بهداشت دهان و دندان، پوست و مو، قد و وزن، شایستگی‌های حرکتی و آمادگی تحصیلی هستند.

به گفته وی پایگاه‌های تخصصی مواردی نظیر هوش را در نظر می‌گیرند و برای این طرح تعرفه ۶۰ هزار تومانی را از خانواده‌ها دریافت می‌کنند.

تعرفه ۶۰ هزار تومانی برای سنجش جسمانی - تحصیلی نوآموزان

او گفت: طرح برای ۵ درصد کل جمعیت مناطق محروم به صورت رایگان و ۱۰ درصد به صورت نیم بها و برای دانش آموزان عشایر به صورت رایگان اجرا می‌شود.

حسینی گفت: قصد داریم این برنامه به دوران پیش از دبستان تعمیم پیدا کند که اگر مسئله و مشکلی وجود دارد، در سنین پایین تشخیص داده شود تا با مداخلات به موقع، بر طرف شود.