هشدارپلیس‌فتابه مشتریان بانکداری الکترونیک

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، سرهنگ سیدمحسن عرفانی، ريیس پلیس فتاي خراسانرضوی، در رابطه با پیشگیری از وقوع جرایم اینترنتی و با هدف افزایش و حفظ امنیت بانکداری الکترونیکی و اینترنتی به شهروندان توصیه كرد از قرار دادن مشخصات کارت از جمله شماره کارت، رمز دوم و کد امنیتی cvv۲ در اختیار سایر افراد خودداری كنند و هنگام مراجعه به دستگاه خودپرداز در صورت روربرو شدن با تقاضای افراد ناشناس مبنی بر انجام انتقال وجه با شگردهای خاص به منظور واریز وجه به حساب خود یا ديگري به خواسته آنان توجه نكنند.

رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی ادامه داد: شهروندان درصورت دریافت پیام کوتاه مبنی بر در اختیار قرار دادن مشخصات کارت برای دریافت جایزه و غیره از ارسال اطلاعات اجتناب کنند.

عرفانی افزود: شهروندان باید توجه داشته‌باشند که شناسه و رمز ورود به محیط‌های بانکداری اینترنتی را تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهند و از انجام خرید اینترنتی از سایت‌های ناشناس خودداری کرده و رمز کارت خود را از اعدادی مانند شماره شناسنامه، سال تولد و سایر رموزی که قابل پیش‌بینی‌ است، انتخاب نکنند.

وي تعويض رمز كارت در فواصل زمانی کوتاه را از ديگر شيوههاي پيشگيري برشمرد و گفت: همچنين بايد به هنگام واردكردن اطلاعات مربوط به کارت در سایت اینترنتی بانکها از صحیح بودن آدرس اینترنتی بانک مورد نظر اطمینان حاصل شود.