دانش آموزان می توانند به جای تحویل مدارک ثبت نام، آن ها را بارگذاری کنند

یوسف نوری گفت: تشکیل مجالس دانش آموزی اگر با نگاه تشریفاتی باشد، خوب نیست. این مجلس ماهیت قانون گذاری دارد. برای این که نقش موثری داشته باشد، باید به نحوی آن‌ را به مرجع اصلی قانون گذاری آموزش و پرورش که شورای عالی آموزش و پرورش است؛ وصل کنیم و دانش آموزان را آموزش دهیم تا از حالت تشریفاتی دربیایند.

نوری درباره مشکلات ثبت نام دانش آموزان گفت: بر اساس قانون شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس باید مدارک تحصیلی را دریافت کنند. دیروز به رئیس مرکز اطلاعات آموزش و پرورش اعلام کردیم که نیازی به تحویل مدارک نیست؛ می‌توان آن ها را بارگذاری کرد. البته ما تا زمانی که دانش آموزانی باشند، ملزم به ثبت نام آن‌ها هستیم. لازم است ثبت نام‌ها زودتر انجام شوند.

مجلس دانش آموزی باید در سطح قانون گذاری کمک کننده آموزش و پرورش باشد 

وزیر آموزش و پرورش گفت : مجلس دانش آموزی می تواند در قانون گذاری کمک کننده آموزش و پرورش باشد .

نوری گفت : دولت در این دوران شعار مردمی سازی را  سرلوحه قرار داده است. اکنون بیش از ۱۱۰ کشور داریم که در آن مجالسی مانند مجلس دانش آموزی تشکیل شده است و کارکرد های خاص خود را نیز دارد.

او گفت : کارکرد مجلس دانش آموزی باید آماده کردن مواردی برای قانون گذاری  آموزش و پرورش باشد. اگر در سطح دانش آموزی آموزش های کاربردی نداشته باشیم به حاشیه می رویم .

دانش آموزان می توانند به جای تحویل مدارک ثبت نام، آن ها را بارگذاری کنند

او افزود : کارکرد مجلس دانش آموزی قانون گذاری است و باید در جلسات آموزش و پرورش حضور داشته باشند. نقش دانش آموزان در سند تحول بنیادین بسیار حائز اهمیت است.