زخم خود را با جلبک دریایی ترمیم کنید

همان طور که تا بحال تجربه کردید، چسباندن بانداژ به پوست شما گاهی ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر آن پوست خیس باشد. با این حال، این مشکلی در مورد پانسمان زخم آزمایشی جدید رفع شده است.
این بانداژ از میکروحباب‌های ناشی از امواج فراصوت برای پیوند بهتر با پوست استفاده می‌کند.پانسمان جدید توسط تیمی به رهبری دانشگاه مک گیل کانادا ساخته شده است، خود به شکل یک ورقه نازک از هیدروژل شفاف است، از پلی آکریل آمید یا پلیمر‌های پلی (N-ایزوپروپیل آکریل آمید) به همراه ژل آلژینات مشتق شده از جلبک دریایی ساخته شده است.

این هیدروژل با یک آغازگر مایع حاوی کیتوزان یا نانوذرات ژلاتین یا نانوبلور‌های سلولز ترکیب می‌شود.هر ترکیبی که باشد، پس از اعمال پرایمر و هیدروژل روی زخم، یک مبدل اولتراسوند کوچک با آن‌ها تماس می‌گیرد.

امواج اولتراسوند از طریق هیدروژل عبور می‌کنند و باعث ایجاد حفره در پرایمر می‌شوند و میکروحباب‌های زیادی تولید می‌کنند که مولکول‌های پرایمر را به داخل پوست می‌رانند.
در نتیجه، چسباندن پانسمان به پوست بسیار بهتر از بانداژ سنتی است.هنگامی که زخم بهبود یافت، فرآیند باندینگ می‌تواند معکوس شود تا هیدروژل حذف شود.

به ما گفته شده است که افزودن یک لایه لاستیکی نازک در بالای هیدروژل به محافظت از آن و جلوگیری از خشک شدن آن کمک می‌کند.

در نهایت، همراه با استفاده از آن برای درمان زخم، بر این باوریم که این فناوری می‌تواند برای رساندن دارو از طریق پوست نیز استفاده شود و ارائه خدمات به همین جا ختم نمی‌شود.

پروفسور مک گیل، دانشمند ارشد، گفت: با ادغام مکانیک، مواد و مهندسی زیست پزشکی، ما تأثیر گسترده فناوری چسب زیستی خود را به همراه مدیریت زخم و پزشکی احیاکننده ارائه می‌کنیم.

مقاله‌ای در مورد این تحقیق، که با همراهی دانشمندانی از دانشگاه بریتیش کلمبیا و موسسه ETH زوریخ سوئیس است، اخیراً در مجله ساینس (Science) منتشر شده است.

زخم خود را با جلبک دریایی ترمیم کنید

 

منبع: سایت نیواطلس منتشره از دانشگاه مک گیل