بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران

در سالهای اخیر به لطف گسترش آموزش مجازی،دسترسی به بهترین دبیران ایران برای تمام اقشار در تمامی وضعیت های مالی فراهم گردیده است و دانش آموزان و خانواده های ایشان با پرداخت مبلغی ناچیز از برترین اساتید ایران در اقصی نقاط ایران و جهان بهره مند گردند.

دبیران برتر فیزیک کنکور ایران چه کسانی هستند؟

در حال حاضر دبیرانی که در سطح ملی و کشوری پرمخاطب هستند و کلاسهایشان مورد اقبال واقع شده عبارتند از:

 مهدی باباخانی و مجتبی کامیار و محمود ذهبی  و فرید شهریاری  و محمد نوکنده  و  مهدی یحیوی

که به علت تفاوت در شیوه تدریس مورد اقبال دانش پژوهان قرار گرفته اند و برخی از آنها داری دی وی دی های آموزشی و برخی نیز دارای کلاس آنلاین میباشند

کلاس آنلاین فیزیک بهتر است یا دی وی دی آموزشی فیزیک؟

 به نظر نگارنده که سالها تجربه مشاوره با دانش آموزان برتر را داشته،استفاده از کلاس های آنلاین ارجحیت دارد،زیرا در کلاسهای آنلاین،امکان گفتگو با استاد و امکان رفع اشکال و نیز امکان رقابت با سایر دانش آموزان وجود دارد، و تجربه نشان داده که اکثر دانش آموزانی که دی وی دی های آموزشی خریداری میکنند،پس از مدت کوتاهی ، آموزش را ادامه نداده و رها میکنند درحالیکه پیوستگی دانش آموزان در کلاسهای آنلاین بیشتر است.

کدام استاد فیزیک بهتر است؟

 تمام اساتیدی که نام برده شد از بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران هستندکه بسته به سلیقه آموزشیتان و با مشاهده نمونه تدریس از این اساتید میتوانید بهترین ایشان را برای آموزش فیزیکتان برگزینید

ما اینجا در ادامه به بررسی شیوه تدریس این دبیران بزرگ فیزیک کنکور ایران خواهیم پرداخت و نمونه تدریس آنها را نیز در اختیار شما قرار خواهیم داد.با ما همراه باشید.

1-مهدی باباخانی

2

سالیان متمادی حضور در برنامه های رادیو و تلویزیونی و حضور در پروژه های درسی و آموزشی موسسه گاج و قلمچی و حضور در کلاسهای آنلاین موسسه کارنامه خرد و حضور در مدارس برتر تیزهوشان تهران و شیراز و اصفهان و سمنان و تبریز و بوشهر ، از مهدی باباخانی چهره ای پرمخاطب در سطح کشوری ساخته است وایشان را در نظرسنجی های اخیر، در رتبه اول بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران قرار داده است

به دلیل مشابهت بسیار بالای سوالات جزوه ایشان با سوالات کنکورهای سالهای اخیر، کلاسهای آنلاین مهدی باباخانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.سطح تعاملات استاد با دانش آموزان خوب است و تدریس فیزیک بهمراه طنز و روایت ساده در هنگام تدریس،و تسهیل نمودن تست های بسیار دشوار با این روش،از ویژگی های کلاسهای فیزیک کنکور مهدی باباخانی است.جزوات ارائه شده کاملا به روز بوده و آموزش صفر تا صدبه همراه تستهای تالیفی و هم تست های کنکور باعث جذابیت کلاس های آنلاین باباخانی گردیده است .برگزاری کلاس vip رایگان نیز از دیگر نقاط قوت کلاسهای مهدی باباخانی است( vip یعنی در پایان هرفصل سوالات سخت برای دانش آموزانی که برای رتبه های برتر مبارزه میکنند حل و آنالیز میگردد).  تعداد تستهای حل شده در کلاس آنلاین فیزیک باباخانی بالاست و آزمونهای قلمچی نیز در کلاس تحلیل و ارزیابی میگردد

از لحاظ رفع اشکال نیز در هنگام تدریس،چت کلاس استاد باباخانی باز بوده و پاسخگویی به اشکالات انجام میگیرد و در طول هفته نیز در گروه های واتساپ و تلگرامی رفع اشکال انجام میشود

نمونه تدریس مهدی باباخانی را از اینجا ببینید(کلیک نمایید)

  1. محمودرضا ذهبی:

3

محمود رضا ذهبی از بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران دارای تحصیلات در رشته فیزیک میباشد، استاد ذهبی به دلیل تالیف کتاب 100 نکته مجموعه آیندگان در نظام قدیم شهرت زیای را در دهه های 70 و 80 دارا بوده اند. ارضا ذهبی از دبیران فیزیک قدیمی و از بهترین معلمان فیزیک ایران میباشند . تدریس و گویش استاد ذهبی با ادبیات جدی و رسمی است. دانش استاد ذهبی در سطح خوبی بوده و تست هایی که در کلاسشان تحلیل می گردد در سطحی مطلوبی است اما بررسیو توجه زیاد به بعضی مسائل اثباتی در کلاسهایشان مورد تعدادی از دانش آموزان ایشان است . استاد ذهبی همچون مهدی باباخانی و مهدی یحیوی از بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران هستند.

  1. استاد فرید شهریاری:

فرید شهریاری از استادان قدیمی و کهنه کار و از پیشکسوتان تدریس فیزیک کنکور ایران می باشند که علیرغم سن بالا، در حال رقابت با دبیران جوان در عالی ترین سطح است .فرید شهریاری را با کتاب های آموزشی فیزیک کنکور در دهه هفتاد و هشتاد و کتاب های سفید و سیاه ایشان می شناسند استاد شهریاری از بهترین اساتید فیزیک کنکور کنکور ایران و یکی از از بهترین نویسندگان کتاب های درسی فیزیک کنکور در در دهه هفتاد بودند تقریباً تمام دانش آموزان دهه هفتاد و هشتاد با کتاب فیزیک کنکور مبتکران فرید شهریاری خاطره ها زیادی دارند.

از نحوه ارائه و گویش تدریسی، تدریس به صورت هیجانی نمیباشد و تدریسشان ملو اما عمیق و مفهمی است. و اکثر سوالاتی که حل میکنند سوالات مفهومی است. سطح سوالات بررسی شده نیز تقریباً متوسط است و مفاهیم در کلاس ایشان کانون توجه است. استاد شهریاری از بهترین اساتید فیزیک کنکور ایران میباشند

  1. مهدی یحیوی:

 مهدی یحیوی از مدرسان و دبیران قدیمی و سابقه دار در فضای آموزشی ایران میباشند یحیوی تحصیلاتش در رشته مکانیک بوده است و مهدی یحیوی در استان آذربایجان(شهر تبریز) نیز به عنوان دبیر فیزیک سابقه کاری دارا بوده است. دلیلعمده شهرت مهدی یحیوی به عنوان یکی از بهترین دبیران فیزیک کنکور، مشارکت در تولید در سی دی های فیزیک کنکور در شرکت ونوس در نظام قدیم آموزشی بوده است.

همچنین تدریس فصل حرکت شناسی را خوب انجام میدهند و دانش آموزان تدریس ایشان در این فصل را دوست دارند . مهدی یحیوی از بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران میباشند.

پیمان کامیار:

پیمان کامیار دارای مدرک تحصیلی در رشته فیزیک است. علت اصلی که باعث شهرت کامیار گردیده است ،مشارکت ایشان در تهیه CD های  حرف آخر در نظام قدیم آموزشی میباشد.در آن سالها که هنوز خبری از کلاسهای آنلاین نبود،CD های ایشان مورد اقبال دانش آموزان نظام قدیمی قرار گرفت.

هنگام تدریس استفاده از تصاویر کارتون باعث جذابیت آموزش ایشان گردیده و از دیگر ویژگی های تدریسی ایشان میتوانیم به تمرکز ایشان به کتاب درسی اشاره نماییم. اکامیار نیز از بهترین دبیران فیزیک کنکور ایران میباشند

  1. محمد نوکنده :

محمد نوکنده با تن صدای جذابی که دارد آموزش را برای مخاطبینش دلنشین کرده است اغلب سوالهایی محمد نوکنده حل میکند، مربوط به کنکورهای سنوات گذشته است و از لحاظ سطح سوالات،متوسط و خوب است و کلاس استاد سطح خوب و متوسطی دارد و صحبتهای ایشان در مورد موضوعات اجتماعی برای مخاطبانش جذاب است.

روش تدریس بهترین دبیران فیزیک ایران چگونه است؟

بهترین دبیران فیزیک ایران چه کسانی هستند؟ از آنجایی که فیزیک یکی از مهم‌ترین و در عین حال سخت‌ترین مواد درسی در دوران تحصیل هر فرد محسوب می‌شود، این ضرورت وجود دارد که افراد مجرب و دارای قابلیت و توانایی بالا در این زمینه مشغول به کار شوند. چرا که تسلط نداشتن دبیر بر این مبحث باعث می‌شود دانش‌آموز درس را به خوبی فرا نگیرد و درس فیزیک به عنوان پایه اصلی بسیاری از مشاغل مهندسی کشور، دستخوش آسیب فراوان شود. در این مقاله قصد داریم برخی رهنمودهای کلیدی را در زمینه انتخاب بهترین معلم فیزیک به شما ارائه دهیم.

برای دانستن این نکته که مناسب‌ترین فرد برای تدریس این ماده درسی بسیار مهم چه کسی است، باید ابتدا مقایسه بهترین دبیران فیزیک ایران انجام شود که این مسئله حقیقتا کار دشواری به نظر می‌رسد. اما نکته مهم در این زمینه این است که تعداد بسیار کمی از معلمان شاغل در این عرصه توانایی رساندن دانش‌آموز به یک سطح مطلوب از طریق تدریس خصوصی دارند. از سوی دیگر بسیاری از دبیران نمی‌توانند در این مورد موفقیت چشمگیری به دست آورند و به همین دلیل دانش‌آموز از بهبود شرایط خود در این مورد ناتوان می‌ماند. اما سوال این است که این دبیران انگشت‌شمار چگونه توانسته‌اند در این حوزه به کامیابی دست یابند؟

دلایل موفقیت بهترین دبیران فیزیک ایران

برای این منظور دلایل زیادی را می‌توان برشمرد. اما مهم‌ترین آن‌ها علاقه و عشق این افراد به درس فیزیک است. در واقع این دبیران در تمامی مراحل کار خود این فعالیت را بر اساس دوست داشتن درس فیزیک انجام می‌دهند و نه به دلیل اینکه مجبور به انجام آن هستند یا اینکه فقط می‌خواهند درآمد داشته باشند. به طور قطع وقتی شما به کار خود علاقه و حس خوبی دارید، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید تا شغل مورد نظر را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و در این راه از هیچ تلاش و فداکاری دریغ نخواهید کرد. دلیل دیگر نیز این است که این افراد بر مباحث مختلف این درس به طور کامل اشراف دارند و تمام نکات و جزئیات فیزیک را به شیوه مطلوبی فراگرفته‌اند.

به بیان دیگر این دبیران سواد و دانش بسیار مطلوبی دارند و همه جوانب درس را به خوبی می‌شناسند. این مسئله به واسطه داشتن یک پایه علمی بسیار فوق‌العاده و مناسب ایجاد شده و به طور قطع تلاش آنان در طول دوران تحصیل در این عرصه بی‌تاثیر نبوده‌است. بهترین اساتید فیزیک ایران همواره درباره مباحث مختلف فیزیک مطالعه جامع می‌کنند و به دانش و داشته‌های فعلی خود مغرور نیستند.

شروع کار با دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی پایین

دلیل دیگر موفقیت یک دبیر فیزیک خوب این است که وی ابتدا دانش‌آموزان مقاطع پایین‌تر را آموزش داده و به مرور زمان به مقاطع بالاتر رسیده‌است. این افراد صبوری بالایی در این زمینه داشته‌اند و هرگز به این فکر نکرده‌اند که ره صد ساله را یک شبه بپیمایند. پس از گذشت این دوران بوده که موفق شده‌اند به مقاطع کنکور برسند و داوطلبان آزمون سراسری را آموزش دهند. این در حالیست که برخی از دبیرانی که تازه کار خود را آغاز می‌کنند، دوست دارند از همان ابتدا در مقاطع برتر تدریس کنند و بدون کسب تجربه مبادرت به این امر می‌نمایند. در حالی که این یک اشتباه مهلک است و می‌تواند مانع موفقیت آنان در این درس شود.

تفکیک بین توانایی دانش‌آموزان مختلف

به عنوان مورد بعدی بررسی دلایل خوب بودن یک دبیر فیزیک، باید به این نکته اشاره شود که یک معلم توانمند، بین دانش‌آموزان خود تفکیک قائل می‌شود و همه را به یک چشم نمی‌بیند. در واقع معلمین برجسته در این عرصه در زمان تدریس هر فرد را بر اساس توانایی‌اش بررسی و برای آن یک روش خاص تعیین ‌می‌کنند تا بتواند موفقیت فرد را به نحو مطلوبی تضمین کند. بر اساس نظرسنجی بهترین دبیران فیزیک ایران مشخص شده ‌‌است که دانش‌آموزان روش چنین معلمانی را به شیوه دبیران دیگر ترجیح ‌می‌دهند و تمایل دارند از چنین فردی درس خود را فرا بگیرند.

عدم ایجاد شرایط کسالت‌آور در کلاس

یک معلم مجرب و دلسوز هرگز تلاش نمی‌کند روند کلاس را به صورت یکنواخت و کسل‌کننده پیش ببرد. بلکه سعی خواهد داشت رویه فضای کلاسی خود را بر اساس نشاط و شادی بنا کند و هرازگاهی از شوخی‌های مناسب و جذاب استفاده کند تا دانشآموز بتواند ذهن خود را آماده نگه دارد و از حضور در کلاس بیزار نشود. از سوی دیگر یک معلم توانا  قصد ندارد درس را به طور پی‌درپی و مداوم ادامه دهد و به این ترتیب باعث تنفر دانش‌آموز از مبحث شیرینی چون فیزیک شود. همچنین روش‌های حفظی در متد تدریس یک دبیر کارکشته جایی ندارد و چنین فردی تلاش می‌کند درس را به صورت مفهومی به دانش‌آموز منتقل کند.

برگزاری آزمون و ارائه تکلیف به دانش‌آموز

در نهایت اینکه یک آموزگار برجسته دانش‌آموز را به حال خود رها نمی‌کند و از وی انجام به موقع و دقیق تکالیف را خواهد خواست تا از بابت یادگیری وی نسبت به مباحث مطرح شده اطمینان یابد. همچنین برگزاری آزمون در دستور کار یک دبیر توانمند قرار دارد تا به این ترتیب میزان دانش شاگرد خود را بسنجد و نقاط ضعف وی را پیدا و برطرف کند.