به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس ،با توجه به سیاستهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده است آزمون کاردانی به کارشناسیناپیوسته با آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی تجمیع شده و به صورت متمرکز برگزار شود.

براساس این گزارش ثبت‌نام این آزمون از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۳۰ تیرماه به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و در پایان روز سه‌شنبه ۶ تیرماه پایان می‌پذیرد.

ثبت‌نام این آزمون، منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www. sanjesh. org امکان‌پذیر است. دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور قابل تهیه است.

هزینه ثبت‌نام در رشته‌های دانشگاه آزاد منحصراً به دفاتر پستی قابل پرداخت است و داوطلبان لازم است با مراجعه به دفاتر پستی مبلغ ۱۱۵ هزار ریال(یکصد و پانزده هزار) ریال پرداخت کرده و کارت اعتباری برای ثبت‌نام را دریافت کنند.

همچنین این داوطلبان باید مبلغ ۵ هزار ریال علاوه بر مبلغ فوق بابت هزینه توزیع کارت اعتباری ثبت‌نام نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می‌شود.

اگر داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی نیز باشد، لازم است مبلغ ۱۱۵ هزار ریال علاوه بر وجه ثبت‌نامی به دفتر پستی پرداخت و نسبت به دریافت یک کارت اعتباری علاقمندی اقدام کنند.

مبلغ ۵ هزار ریال بابت هزینه توزیع کارت اعتباری اعلام علاقمندی به گزینش در رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می‌شود.

براساس این گزاری اگر رشته امتحانی ثبت‌نامی داوطلب طبق مندرجات جدول قسمت الف(مندرج در دفترچه راهنما) جزء رشته‌هایی باشد که منحصراً در این رشته‌ها دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش خواهد داشت، داوطلب نیازی به خرید کارت اعتباری علاقمندی به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی ندارد و با همان کارت اعتباری اولیه می‌تواند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کند.

اگر رشته امتحانی مورد تقاضای داوطلب هم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش داشته باشد و داوطلب متقاضی گزینش در همه موارد فوق باشد می‌بایست تعداد دو کارت اعتباری(کارت اعتباری ثبت نام و کارت اعتباری علاقمندی به دانشگاه آزاد اسلامی) را با پرداخت ۲۳۰ هزار ریال از باجه پستی دریافت کند. ضمناً بابت هزینه توزیع هر کارت اعتباری مبلغ ۵ هزار ریال نیز جمعاً مبلغ ۱۰ هزار ریال به باجه پستی می‌بایست پرداخت شود.

داوطلبان علاقمند به گزینش در رشته‌های مربوط به موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ نسبت به اعلام علاقمندی در گزینش این رشته‌ها اقدام کنند. بدیهی است این داوطلبان ابتدا با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته(دفترچه شماره ۲) می‌بایست از پذیرش رشته‌ امتحانی مربوط در این موسسات اطمینان حاصل کرده و سپس با پرداخت هزینه لازم، اقدام به انتخاب رشته‌های ذیربط کنند. توضیحات تکمیلی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی(دفترچه شماره ۲) درج شده است.

براساس‌ برنامه‌ زمانی‌ پیش‌بینی‌ شده‌، آزمون‌ پذیرش دانشجو از دوره کاردانی(فوق دیپلم) به دوره کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۱ با توجه به رشته امتحانی داوطلبان در صبح یا بعدازظهر روز پنج شنبه ۲ شهریورماه برگزار خواهد شد.