پوشش بیمه‌ای ناباروری افزایش یافته است

محمدمهدی ناصحی، گفت: بیمه سلامت پوشش بیمه‌ای در خصوص ناباروری را در این مراکز افزایش داده است، این خدمات توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود و در این راستا به محض شناسایی، مادر باردار تا پایان بارداری و سپس نوزاد متولد شده نیز تا پنج سال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: این اقدامات با توجه به جمعیت سالمندی مورد توجه قرار گرفته است و باید در نهضت همه جانبه توجه به جمعیت، کشور با جمعیتی پویا، جوان و رو به رشد مواجه باشد چراکه رشد منفی جمعیت برای کشور آسیب زا است و در این میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و بیمه‌ها به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، به موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز اشاره و اظهار داشت: این امر موضوعی جدی در کشور است و باید انجام گیرد و هر منابعی که در کشور داشته باشیم نمی‌توانیم بدون هدف هزینه کنیم و به همین خاطر وجود یک پزشک در کنار جمعیت لازم است.

ناصحی با اشاره به اینکه برنامه مهم پزشک خانواده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تسهیل شده تا خدمات پزشکی و بهداشتی به مردم ارائه شود گفت: بسیاری تصور می‌کنند هدف این برنامه ایجاد محدودیت است، در صورتی که نظام ارجاع و پزشک خانواده امکانات پزشکی را به خانواده‌ها می‌برد، تا دسترسی به خدمات و همچنین کیفیت آن را افزایش دهد.

وی گفت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع مترقی بوده و سایر کشور‌های دنیا نیز با این اقدام به سمت تضمین سلامت جامعه حرکت کرده اند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی پرونده الکترونیک سلامت است و خوشبختانه گام اول آن یعنی نسخه نویسی الکترونیک شروع شده و تاکنون نتیجه خوبی به دنبال داشته است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: امروزه با ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی، فراگیر بودن اینترنت در کشور و زیرساخت‌های الکترونیکی در حوزه سلامت، امکان نسخه نویسی در کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت هستند تاکید کرد: خدمات خوبی به این گروه از بیمه شدگان عزیز ارائه می‌شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

پوشش بیمه‌ای ناباروری افزایش یافته است