افکارنیوز - حجت‌الاسلام محسن قرائتی در جمع کارکنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن انتقاد از نحوه هزینه‌کرد بودجه در این سازمان عریض و طویل گفت: به رئیس سازمان بگویید قرائتی از سازمان فرهنگ و ارتباطات ناله دارد!


به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، جشن مبعثپیامبر ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم در حسینیه الزهرا(ع) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سخنرانی حجت‌الاسلام والسملمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز و رییس بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) برگزار شد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سخن معروف امام خمینی(ره) «جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر»، اظهار داشت: هر کجا فردی موضوعی را میان ۲ کلمه قرار داد، یک سوی آن دروغ است، ‌ مثلاً کسی بگوید: آقای فلانی من فقط تو را دوست دارم، این سخن دروغ است.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه در قرآن نیز از عبارت فقط استفاده شده است، ‌ به تشریح این موضوع پرداخت و ابراز داشت: حال در اینجا یا باید بگوییم نغوذ بالله خداوند دروغگو است، به طوری که در آیه قرآن آمده است: «لا اَسئَلُکُم علیهِ اَجراً اِلاّ المَوَدَةَ فی القُربی»، پیامبر مطرح می‌کند، من چیزی جز مودت و محبت با خویشاوندانم را از شما نمی‌خواهم، در اینجا معلوم می‌شود که راه رسیدن به خدا فقط از طریق محبت و دوستی با اهل‌بیت میسر است.

وی با تاکید بر اینکه راه اهل‌بیت(ع) تنها مسیر صحیح رسیدن به خداست، در خصوص برخی از اعمال اسلام، افزود: در اسلام می‌گوید که اذان را بر پشت بام خانه‌ها بگویید، ‌در کجای اسلام است که اذان را در بالای مناره ۹۰ متری بگویند؟ در نهج‌البلاغه ویژگی محراب را بیان می‌کند که ساده باشد، ‌ حال کجا محراب‌های ما ساده است!؟

رییس ستاد اقامه نماز بیان داشت: اینکه از طریق موسیقی می‌خواهند به خدا برسند، کجا اسلام این را می‌گوید! در کشور ما ۲۰ سال است که قاریان بین‌المللی را دعوت و مسابقه برگزار می‌کنند، در حالی که در قرآن تدبر را در کنار تلاوت بیان می‌کند، ‌ حال با این همه بودجه‌ای که صرف برگزاری آن شده است، چه مقدار صرف تدبر قرآن شده است؟!

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن انواع و اقسام قرآن‌ها با خط‌های مختلف وجود دارد، ‌ادامه داد: اینکه کسی آیة‌الکرسی را روی دانه برنج می‌نویسد، یا اینکه کسی دیگر قرآن ۴۰ تُنی را نوشته است، در کجای اسلام است؟ آیا واقعا این کار دعوت و تدبر به قرآن است!؟

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نماز میان کارمندان آن اهمیت داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در شکل خوشبینانه ۲۰۰ نفر از هزار کارمند سازمان به نماز اول وقت و جماعت اهمیت می‌دهند و ۸۰۰ نفر باقیمانده نسبت به اذان اذان بی‌اعتنا هستند، در این حال که شما به نماز اهمیت نمی‌دهید، ‌ چگونه می‌خواهید اسلام را در جهان صادر کنید!؟

وی با تاکید بر اینکه نباید پول بیت‌المال صرف امور بیهوده شود، ضمن گلایه از نحوه هزینه‌کرد اعتبارات در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، افزود: نباید اوقات ارزشمند را بیهوده صرف کرد. ‌ در روز قیامت از وقت و پول هزینه شده، سوال خواهد شد، ‌ اگر روزی یک برنج دور ریخته شود و آن را در ۷۰ میلیون نفر ضرب کنیم، طی یک سال چه مقدار برنج در ایران به هدر خواهد رفت! اکثر شما مقلد امام هستید، امام خمینی در فتوای خود می‌فرماید: دور ریختن نصف لیوان آب، اسراف است، اسراف گناه کبیر است و گناه کبیره، عدل را فاسد می‌کند، پس اگر امام جماعتی بیش از نصف آب لیوان وضو گرفت، نماز او اشکال دارد، چون از عدالت خارج شده است.

رییس بنیاد فرهنگی مهدی موعود با اشاره به اینکه باید توجه داشت که بیت‌المال را در کجا خرج کرد، خطاب به مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اظهار داشت: دلتان را به بودجه خوش نکنید، اینکه بودجه صرف نمایشگاه قرآن یا فلان کاشی‌کاری که خط آن را هیچ جنّی نمی‌تواند بخواند، چه بهر‌ه‌ای برای اسلام دارد؟!

وی با بیان اینکه مدیران نباید در انجام امر الهی، خود را مقید به برخی از امور دنیایی کنند، افزود: من خودم را مثال می‌زنم تا به کسی بر نخورد، اگر قرار باشد به نماز جماعتی بروم و در این حین عمامه‌ام در جوب بیفتد، فوری شما را زنگ می‌زنید که مشکلی برای‌تان پیش افتاده و نمی‌توانید به نماز جماعت بروید! مگر این نیم کیلو پنبه چه ارزشی دارد که نماز جماعت را کنسل می‌کنید!

حجت‌الاسلام قرائتی با ابراز تاسف از اهمیت ندادن به جایگاه نماز در سازمان مزبور، بیان داشت: اگر در اینجا پسر من حضور داشت و ۶ بار من او را صدا بزنم که آقازاده با شما هستم و او در این ۶ بار جواب من را ندهد، ‌ شما نمی‌گویید، چه پسر بی‌ادبی! حال اگر کسی که صدای اذان را بشنود، دو بار «حی علی الصلوٍة»، دو بار دیگر «حی علی الفلاح» و بار دیگر «حی علی خیر العمل» به او گفته شود و همچنان نسبت به اقامه نماز بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اهمیت باشد، این شخص بی‌ادب نیست!؟

وی خطاب به مدیران سازمان گفت: نمی‌خواهد انقلاب را صادر کنید، ظهر که شد، نماز بروید، در جایی که هزار نفر برای تبلیغ اسلام جمع شدند، هنوز در الفبای اسلام مانده‌اند! دیدم که زکات از حج مهم‌تر است و در قرآن بیشتر بر زکات تاکید شده است تا حج، ‌ خدمت مقام معظم رهبری رفتم و گفتم: من در مسلمانی خود شک دارم، اینکه ۳۰ حج واجب و عمره رفته‌ام، فردای قیامت از من بپرسند که این ۳۰ حج را انجام دادی، چرا به جای آن برای زکات کاری نکردی! چه جوابی دهم، آقا گفتند: اگر این طوری می‌گویید، خیلی‌ها باید به مسلمان بودن خود شک کنند.

رییس ستاد اقامه نماز به طرح اسلامی کردن دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: من کاری به قانون ندارم، اینکه در دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان دختر و پسرها مجزا درس می‌خوانند و ناگهان این ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دختر و پسر را با هم قاطی می‌کنیم، ‌ حال کمیسیون اسلامی کردن دانشگاه را تولید کردیم و وزیر و چند تا رییس دور هم جمع می‌‌شوند، به کجا می‌رویم!؟

وی افزود: دختری در قبرستان بالای سر قبر پدرش گریه می‌کند، در اینجا می‌گوییم که دختر جان حجابت را درست کن! شما دختر و پسر را در دانشگاه قاطی کردید، به حجاب دختر در گورستان گیر می‌دهید! محال است که با این کارها درست شود.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه الزهرا، مترو و حرم امام رضا(ع) اجرا شده است، پس می‌توان این کار را کرد، بیان داشت: برنامه درس‌هایی از قرآن ۳۲ سال است که پربیننده‌ترین برنامه مذهبی تلویزیون است، برای هفت سال دیگر هم برنامه پخش نشده مطلب آماده دارم، این کار را از خانم‌ها یاد گرفتم که سبزی خرد می‌کنند تا برای ۶ ماه دیگر داشته باشند!

وی با انتقاد از اینکه ریاست سازمان‌ تبلیغات اسلامی و ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که حتی یک بار برای مشورت با او تماس نگرفته‌اند، ‌ افزود: به رئیس سازمان بگویید قرائتی از سازمان ناله دارد، این حرف‌ها اتمام حجت است!