ارائه خدمات درمانی به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین در عراق

پیرحسین کولیوند با اشاره به آمار خدمات درمانی ارائه شده از سوی جمعت هلال احمر کشورمان در کشور عراق اظهارکرد:‌ از تاریخ ۱۷ شهریورماه تا ۲۳ شهریورماه در مجموع به یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۶۰۳ زائر در کشور عراق خدمات امدادی و درمانی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خدمات درمانی ارائه شده مربوط به حوزه ویزیت عمومی است، گفت:‌طی این مدت یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۶۳ مورد خدمات مربوط به ویزیت عمومی به زائران ارائه شده است. پس از آن هم سرم‌تراپی با ۳۲۶هزار و ۳۱۴ مورد جزو بیشترین خدمات درمانی ارائه شده به زائران است.

کولیوند تعداد ویزیت داخلی زائران در این مدت را ۳۴ هزار و ۵۴۶ مورد اعلام کرد و گفت:‌۱۴ هزار و ۶۸۴ مورد ویزیت اورژانس، ۱۷ هزار و ۱۸۵ مورد ویزیت زنان، ۱۴ هزار و ۷۵۷ مورد ویزیت قلب و ۱۶ هزار و ۶۲ مورد ویزیت ارتوپد نیز انجام شده است.  

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه ۵۲هزار و ۴۲۴ مورد تزریقات نیز در این مدت انجام شده است، گفت:‌۱۴ هزار و ۸۸۰ مورد پانسمان، ۶۶۰۰ مورد نوار قلب، ۱۰ هزار و ۲۷۲ موردتست قند خون، ۴۷۸۹ مورد بخیه، ۱۰۶۹ مورد سونداژ، پنج هزار و ۷۵۸ مورد گچ و آتل و ۳۳۸۰ مورد اکسیژن‌تراپی نیز در این مدت انجام شده است.

ارائه خدمات درمانی به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین در عراق

وی بیشترین خدمات درمانی ارائه شده در کشور عراق از سوی جمعیت هلال احمر طی هفت روز اخیر را مربوط به دوشنبه ۲۱شهریورماه اعلام کرد و گفت:‌در این مجموعا ۳۸۱ هزار و ۶۲۱ مورد خدمات درمانی به زائران ارائه شده است. کمترین میزان هم مربوط به روز پنجشنبه ۱۷ شهریورماه بود که به ۵۱ هزار و ۹۰۷ نفر خدمات درمانی ارائه شده است.

کولیوند همچنین از گرمازدگی ۳۲۷ هزار و ۳۶۵ زائر در این هفت روز و در خاک کشور عراق خبر داد و گفت:‌ توصیه می‌کنیم که زائران در ساعات پیک گرما حرکت نکرده و در این ساعات بیشتر استراحت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان همچنین تاکید کرد که هلال احمر تا زمان بازگشت تمامی زائران اربعین به کشور در داخل ایران و خاک کشور عراق آمادگی لازم برای ارائه خدمات درمانی، امدادی و ... را به زائران خواهد داشت.