تلاش برای ایجاد اینترنت پاک و فضای مجازی سالم برای کودکان

همتی فر درباره برنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت برای حضور در فضای مجازی با توجه به اهمیت روز افزون این فضا در میان کودکان گفت: ریل گذاری برای فضای مجازی بنا بر اساسنامه جزئی از ماموریت‌های ما است؛ چرا که این موضوع را جزئی از زیست بوم کودکان در نظر گرفته ایم.

او ادامه داد: به دلیل نوع سیاست گذاری که این حوزه دارد، ما معین و مکمل نهاد‌هایی دیگر مانند شورای عالی فضای مجازی و برخی از واحد‌های دیگر در وزارت ارتباطات هستیم. این موضوع اقدامی ملی است که سند صیانت از کودک و نوجوان در فضای مجازی توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده است. بخشی هم که به ما مرتبط بوده است، در حال همکاری هستیم و تلاش داریم که اتفاق خوبی در این مسیر پیش آید.

او گفت: ایجاد اینترنت پاک و یا فضای مجازی ایمن، سالم و مفید رویکردی است که به دنبال آن هستیم و به دوستان کمک کردیم که زیرساخت آن را مانند سامانه ۴.۵.۶ فراهم کنیم. این عنوان با دامنه ir. در اپراتور‌های مختلف هم تعریف شده است و والدین با استفاده از این کد می‌توانند فضای ایمنی را برای کودکان فراهم کنند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت گفت: این فضا در ۴ رده متناسب سازی شده است و کودکان و نوجوانان می‌توانند به بهترین شکل از آن استفاده کنند. این بخشی از اقدامات و بخشی نیز ایجابی است؛ یعنی تولید محتوای مناسب برای بچه‌ها که عمدتا تاکید ما آن است که تا حد ممکن کودکان به ویژه زیر ۷ سال وارد فضای مجازی نشوند.

او گفت: قوانین بین المللی نیز در این موضوع حساسیت‌هایی دارد. این بخش رویکردی ما است و به هر حال آن بخش که به مصرف مخاطب مرتبط می‌شود، باید مدیریت شود که با همکاری دستگاه‌های مختلف این اتفاق در حال اجرایی شدن است.

تلاش برای ایجاد اینترنت پاک و فضای مجازی سالم برای کودکان

همتی فر درباره برنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت در ارتباط با کودکان اتباع گفت: مدیریت و راهبری اتباع به عهده مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارتخانه است؛ اما سیاست‌ها هنوز به بحث پیش دبستانی نرسیده است. آن چیزی که اکنون تاکید می‌شود، پوشش این افراد در دوره آموزش اجباری یعنی از اول ابتدایی تا پایان متوسطه است و به امید خدا اگر ظرفیت‌های این موضوع ایجاد شود، به دنبال آن هستیم که با توجه به مفهوم عدالت آموزشی این موضوع را نیز دنبال کنیم.